Τι μπορούμε να κάνουμε όταν το παιδί μας παρουσιάζει διάφορα προβλήματα στη συμπεριφορά του; Αρχικά, ας δούμε μια λίστα από πιθανά προβλήματα. Παρακαλούμε συμπληρώστε με "x" αν το παιδί σας εμφανίζει κάποια από τα παρακάτω:
Δεν μπορεί να σταθεί ακίνητο.
Είναι παρορμητικό.
Είναι απρόσεκτο.
Δεν συγκεντρώνεται.
Μιλά πάρα πολύ.
Δημιουργεί πολλή φασαρία.
Είναι σκληρό, μοχθηρό.
Δεν αισθάνεται τύψεις.
ΨΗΦΙΑΚΟ MARKETING ΓΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΟΥΣ: Κύκλος 11 Σεμιναρίων με Βέλτιστες Πρακτικές και Εργαλεία Διαχείρισης διαδικτυακής παρουσίας | Διοργάνωση: PSYCHOLOGY.GR
Κλέβει από το σπίτι ή από το σχολείο.
Καταστρέφει πράγματα.
Επιτίθεται σε άλλους και απειλεί.
Αντιμιλά, Βρίζει.
Δεν σέβεται κανόνες.
ΣΤΙΣ ΣΚΙΕΣ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ... ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ
Συγγραφέας: Πέτρος Θεοδώρου, ψυχοθεραπευτής Gestalt | Εκδόσεις: PSYCHOLOGY.GR
Μια υπαρξιακή προσέγγιση για τη σχέση του έρωτα με τον σεξουαλικό πόθο, την αγάπη, αλλά και τις απροσπέλαστες Σκιές μέσα μας.
Είναι ανυπάκουο.
Εκνευρίζεται εύκολα και θυμώνει συχνά.
Κάνει ξεσπάσματα οργής.
Τι μπορούμε να κάνουμε όταν το παιδί μας παρουσιάζει κάποια από τα παραπάνω προβλήματα συμπεριφοράς;
Συνεργαζόμαστε σε κάθε προσπάθειά μας με όλο το εμπλεκόμενο προσωπικό δημιουργώντας "συμμάχους" και αποφεύγοντας καταστάσεις όπου "εμείς χτίζουμε" και άλλοι άθελά τους "γκρεμίζουν".
Πρέπει να υπεισέρχονται οι παράγοντες αγάπη, ενδιαφέρον και εμπιστοσύνη προς το παιδί.
Επιβραβεύουμε σε κάθε ευκαιρία την πραγματικά θετική συμπεριφορά αλλά και το πρόσωπο και μάλιστα δημόσια - Δεν επαινούμε μόνο μια τέλεια συμπεριφορά.
Παραβλέπουμε ανάρμοστες συμπεριφορές όταν είναι ήσσονος σημασίας.
Βάζουμε στο παιδί τιμωρίες οι οποίες έχουν άμεση και λογική σχέση με το παράπτωμα.
Αποφεύγουμε σκληρούς τρόπους τιμωρίας π.χ. δεν σε αγαπώ επειδή ενοχλείς τα άλλα παιδιά.
Η βία δεν πρέπει να χρησιμοποιείται σε καμία περίπτωση στη διαπαιδαγώγηση των παιδιών.
Επιδιώκουμε μια συνεργατική ατμόσφαιρα στη λήψη αποφάσεων στο σχολείο.
Συζητούμε τις δυσκολίες του παιδιού περί κοινωνικοποίησης.
Αποφεύγουμε τις γενικεύσεις και την «ετικετοποίηση».
Δίνουμε εποικοδομητική ανατροφοδότηση και δεν είμαστε επικριτικοί.
Αναθέτουμε στο παιδί διάφορες αρμοδιότητες ενεργοποιώντας τα κίνητρα του.
Δεν καθυστερούμε όταν μια συμπεριφορά του παιδιού μας προβληματίζει.
Συγγραφή - Επιμέλεια Άρθρου
Αγγελίδου Ασημίνα - Ψυχολόγος
Αγγελίδου Ασημίνα: έχει επιβεβαιωθεί από το Psychology
Οι πληροφορίες που αναφέρονται στον επαγγελματικό κατάλογο ειδικών παρέχονται από τους ίδιους τους ειδικούς, κατά την εγγραφή τους στο σύστημα. Όταν βλέπετε την ένδειξη «έχει επιβεβαιωθεί από το Psychology”, σημαίνει ότι το Psychology έχει ελέγξει, με email, τηλεφωνικά ή/και με λήψη των σχετικών εγγράφων, τα ακόλουθα στοιχεία:
- Ότι ο ειδικός είναι υπαρκτό πρόσωπο.
- Ότι τα πτυχία οι τίτλοι και οι εξειδικεύσεις που αναφέρει είναι αληθινά.
- Ότι οι πληροφορίες που αναφέρει ισχύουν.
Ψυχολόγος, Εξειδικευμένη σε πρόγραμμα ψυχοθεραπείας - Γνωστική-Συμπεριφορική Θεραπεία, μεταπτυχιακά στη Ψυχολογία Υγείας και Ψυχολογία Παιδιών και Εφήβων.