Ακρόαση άρθρου......

Σε παλαιότερη έρευνα της >Angelidou A. (2010), “Social  Influence in Children's  Fruit Intake” ISSUES, Volume 25, 208 μαθητές αξιολογήθηκαν (10 έως 12 ετών) και διαπιστώθηκε ότι τα παιδιά στην Ελλάδα υπό-καταναλώνουν φρούτα και υπερ-καταναλώνουν σνακ. 

Διατροφή παιδιών και προβλήματα

Πάρα πολλές έρευνες καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι η φτωχή διατροφή των παιδιών οδηγεί σε διατροφικά προβλήματα τα οποία μπορούν να εξασθενίσουν την σωματική αύξηση και ανάπτυξη.

Τα φρούτα και τα λαχανικά παρέχουν τις σημαντικές βιταμίνες όπως η βιταμίνη C, η βιταμίνη Α και E, το φυλλικό οξύ, τους υδατάνθρακες, τις άπεπτες φυτικές ίνες, τα μέταλλα και το νερό.

Η έλλειψη αυτών οδηγεί σε δυσάρεστες συνέπειες για τον οργανισμό: μάτια, σε διάφορες αλλοιώσεις στον βλεννογόνο του στόματος, στον φάρυγγα και στις αναπνευστικές οδούς.

Μπορεί, ακόμα, να οδηγήσει σε κακό σχηματισμό των δοντιών και σε ανεπαρκή αύξηση των οστών, σε βλάβες του νευρικού και του μυϊκού ιστού, διαβήτη, υπέρταση, εγκεφαλικά επεισόδια και καρδιαγγειακή πάθηση. 

Πολλές έρευνες έχουν επισημάνει στον σημαντικό ρόλο που παίζουν τα φρούτα στην ψυχική υγεία των παιδιών. Η συχνή πρόσληψη φρούτων από παιδιά οδηγεί σε γρήγορη  γνωστική ανάπτυξη και κοινωνική την προσαρμογή.

Μία νέα έρευνα ανακαλύπτει ότι η κατανάλωση φρούτων ότι έχει άλλη μια ευεργετική επίδραση, στην κατάθλιψη.  Η μελέτη διαπίστωσε ότι υπάρχουν μέχρι 30% λιγότερες πιθανότητες να εμφανιστεί κατάθλιψη σε άτομα που τρώνε πολλά φρούτα.

Επιρροή Γονέων στη διατροφή παιδιών

Τα παιδιά επιλέγουν να καταναλώσουν τρόφιμα που είναι διαθέσιμα και αποδεκτά στο σπίτι.

Οι γονείς μπορούν να επηρεάσουν τις προτιμήσεις τροφίμων ενός παιδιού για φρούτα με το να καταστήσουν αυτά τα τρόφιμα διαθέσιμα και προσιτά στο σπίτι, ως ένα αναπόσπαστο τμήμα της οικογενειακής διατροφής.

10 Βιωματικά Εργαστήρια για Γονείς (Νοέμβριος 2024 – Απρίλιος 2025) | Διοργάνωση: PSYCHOLOGY.GR | Συμμετοχή: 35 ευρώ για εγγραφές που θα γίνουν έως Κυριακή 17 Νοεμβρίου. Με αυτό το κόστος, έχετε πρόσβαση στο σύνολο των 10 σεμιναρίων που θα διεξαχθούν.

Η διαθεσιμότητα αναφέρεται στη παρουσία φρούτων, ενώ η δυνατότητα πρόσβασης αναφέρεται στο βαθμό στον οποίο τα φρούτα είναι έτοιμα να καταναλωθούν (π.χ. τα μήλα που καθαρίζονται και τεμαχίζονται). Οι γονικές προτιμήσεις, οι πεποιθήσεις τους και η στάση τους απέναντι στα φρούτα διαμορφώνουν πεποιθήσεις, στάσεις και προτιμήσεις.

Επιρροή του ευρύτερου κοινωνικού περιβάλλοντος

Καθώς τα παιδιά μεγαλώνουν, η σφαίρα των περιβαλλοντικών επιρροών τους επεκτείνεται πέρα από την οικογένεια και περιλαμβάνει τους φίλους τους. Η φιλία προέκυψε ως καλός προάγγελος των υγιεινών συμπεριφορών όπως της πρόσληψης φρούτων.

Η αθλητική ικανότητα επίσης είχε μια έμμεση επιρροή στις υγιεινές συμπεριφορές. 

Επιρροή των προτύπων

Τελικά, τα παιδιά μαθαίνουν για μία συμπεριφορά δηλαδή την κατανάλωση φρούτων όχι μόνο μέσω της εμπειρίας και των αλληλεπιδράσεων με τους γονείς ή τους φίλους αλλά και μέσω της παρατήρησης άλλων. Τα προτυπα είναι οι εικόνες που τα παιδιά έχουν διαμορφώσει μέσω διάφορων τύπων ανθρώπων που προβάλλονται.

Για παράδειγμα τα παιδιά που έχουν ένα πρότυπο που καταναλώνει φρούτα-λαχανικά μπροστά σε κόσμο είναι πιο σίγουρο ότι θα εμπλακούν σε όμοια συμπεριφορά από τα παιδιά που το πρότυπό τους καταναλώνει πρόχειρο φαγητό μπροστά στην τηλεόραση.  

ΑΓΧΟΣ: 10 Σεμινάρια, 20 ώρες Οι εγγραφές συνεχίζονται.. | Διοργάνωση: PSYCHOLOGY.GR | Εγγραφή: 50 ευρώ, για συμμετοχή στο σύνολο του κύκλου σεμιναρίων | 35 ευρώ για άνεργους & φοιτητές.

Τα τελευταία χρόνια η τηλεόραση έχει χρησιμοποιήσει πολλά διάσημα πρόσωπα με έντονο μάρκετινγκ τα οποία διαφημίζουν κατά καιρούς διάφορα προϊόντα εκ των οποίων και ανθυγιεινά ενώ λίγες είναι αυτές οι διαφημίσεις που χρησιμοποιούν διάσημους για να προωθήσει διάφορα φρούτα.

Συγγραφή - Επιμέλεια Άρθρου

Αγγελίδου Ασημίνα - Ψυχολόγος

Αγγελίδου Ασημίνα: έχει επιβεβαιωθεί από το Psychology

Οι πληροφορίες που αναφέρονται στον επαγγελματικό κατάλογο ειδικών παρέχονται από τους ίδιους τους ειδικούς, κατά την εγγραφή τους στο σύστημα. Όταν βλέπετε την ένδειξη «έχει επιβεβαιωθεί από το Psychology”, σημαίνει ότι το Psychology έχει ελέγξει, με email, τηλεφωνικά ή/και με λήψη των σχετικών εγγράφων, τα ακόλουθα στοιχεία:

  • Ότι ο ειδικός είναι υπαρκτό πρόσωπο.
  • Ότι τα πτυχία οι τίτλοι και οι εξειδικεύσεις που αναφέρει είναι αληθινά.
  • Ότι οι πληροφορίες που αναφέρει ισχύουν.

Ψυχολόγος, Εξειδικευμένη σε πρόγραμμα ψυχοθεραπείας - Γνωστική-Συμπεριφορική Θεραπεία, μεταπτυχιακά στη Ψυχολογία Υγείας και Ψυχολογία Παιδιών και Εφήβων.