Supporting Learner-Centered Distance Education with the use of a learning styles inventory
Περίληψη
Στην εργασία αυτή παρουσιάζουμε μία ανασκόπηση της έρευνας στον τομέα της μαθητοκεντρικής από απόσταση εκπαίδευσης, καθώς επίσης και στον τομέα της εφαρμογής των τύπων μάθησης στην εκπαίδευση και ειδικότερα πώς αυτοί χρησιμοποιούνται στο σχεδιασμό τεχνολογικά υποστηριζόμενων εκπαιδευτικών περιβαλλόντων.
Επίσης, προτείνουμε το σχεδιασμό ενός συστήματος αναγνώρισης και διαχείρισης τύπων μάθησης και τη χρήση του σαν εργαλείο για την υποστήριξη της μαθητοκεντρικής τεχνολογικά υποστηριζόμενης μάθησης. Ο όρος μαθητοκεντρική εκπαίδευση περιγράφει μία ακαδημαϊκή μετατόπιση από τη διδασκαλία στη μάθηση.
Είναι μία προοπτική που έχει διπλή εστίαση- αφενός εστιάζει στους μαθητές ατομικά, στα ταλέντα τους, τα ενδιαφέροντά τους, τις εμπειρίες τους, το υπόβαθρό τους, τις δυνατότητές τους και τις ανάγκες τους και αφετέρου εστιάζει σε διδακτικές πρακτικές που είναι πιο αποτελεσματικές για υψηλή παρακίνηση, ουσιαστική μάθηση και επιτυχία για όλους τους μαθητευόμενους.
Τα ιδιαίτερα ταλέντα και οι προτιμήσεις μάθησης κάθε μαθητή, μπορούν να εκτιμηθούν με εργαλεία αναγνώρισης τύπων μάθησης. Οι τύποι μάθησης έχουν για καιρό χρησιμοποιηθεί για το σχεδιασμό προσαρμοστικών από αποστάση περιβαλλόντων μάθησης, για τη διερεύνηση των λόγων ακαδημαϊκής επιτυχίας ή αποτυχίας των μαθητών καθώς και για τον επανασχεδιασμό προγραμμάτων σπουδών και διδακτικών μεθόδων. Η σημαντικότερη όμως συνεισφορά τους φαίνεται να βρίσκεται στην ανάπτυξη της μεταγνώσης (δηλ. της συνειδητοποίησης του τρόπου σκέψης και μάθησης τους καθενός), όπως και στην προσφορά ενός κοινού λεξιλογίου για τη μάθηση σε μαθητές και καθηγητές.
Ένα εργαλείο αναγνώρισης τύπων μάθησης μπορεί να ενσωματωθεί σε ένα μαθητοκεντρικό τεχνολογικά υποστηριζόμενο περιβάλλον εκπαίδευσης για να βοηθήσει τους καθηγητές να καταλάβουν και να σεβαστούν τις μαθησιακές προτιμήσεις των μαθητών τους και να διευρύνουν τις προσφερόμενες επιλογές μάθησης, καθώς και να ενθαρρύνει τη μεταγνώση και την συνεργασία μαθητών και καθηγητών.
Abstract
ΨΗΦΙΑΚΟ MARKETING ΓΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΟΥΣ: Κύκλος 11 Σεμιναρίων με Βέλτιστες Πρακτικές και Εργαλεία Διαχείρισης διαδικτυακής παρουσίας | Διοργάνωση: PSYCHOLOGY.GR
In this work we first present an overview of the ongoing research in the field of learner-centered distance education and in the field of learning styles with special emphasis on how learning styles theory guide the design of technology-enhanced learning environments. Furthermore, we speculate on how a learning styles inventory could be used as a tool for supporting technology-enhanced learner-centered education to increase instructors? and students? self-awareness and facilitate group collaboration.
The term learner-centered education proposes a global shift away from instruction to learning. It is an approach that has a dual focus first on individual learners, their talents, interests, experiences, background, capacities and needs and second on teaching practices that are most effective in promoting high motivation, significant learning and achievement for all learners.
Technology can be used to create such a culture and to provide the tools to produce lifelong learners. The role of instructor in learner-centered education is more a facilitator or coach who develops strategies that lead to high interaction, communication, participation and feedback.
Personal talents and learning preferences of each student can be assessed with learning styles tools. Learning styles have so far been used in multiple fields of education, for the design of adaptive distance learning environments, for planning improved curricula and course restructure, for predicting students? academic performance. But the most important advantage for applying learning styles theory to education is perhaps the encouragement of students and teachers metacognition (being aware of one's own thought and learning processes), as well as the development of a common vocabulary of learning for dialogue and communication.
A learning styles inventory can be well integrated in a learner-centered technology-enhanced environment as a tool that will support the learner-centered principles, as well as the learners? and the facilitator?s metacognition and collaboration.
ΣΤΙΣ ΣΚΙΕΣ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ... ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ
Συγγραφέας: Πέτρος Θεοδώρου, ψυχοθεραπευτής Gestalt | Εκδόσεις: PSYCHOLOGY.GR
Μια υπαρξιακή προσέγγιση για τη σχέση του έρωτα με τον σεξουαλικό πόθο, την αγάπη, αλλά και τις απροσπέλαστες Σκιές μέσα μας.
Μαρία Κυπριανίδου, Τμήμα Πληροφορικής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Υποψ. Διδάκτωρ Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Σταύρος Δημητριάδης, Τμήμα Πληροφορικής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Λέκτορας, Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Ανδρέας Πομπόρτσης, Τμήμα Πληροφορικής, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης,
Καθηγητής, Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Γεώργιος Καρατάσιος, Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας,
Διευθυντής, Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Συγγραφή - Επιμέλεια Άρθρου
Επιμέλεια & μετάφραση άρθρων, Τμήμα Σύνταξης Πύλης Ψυχολογίας psychology.gr
Επικοινωνία: editorial @psychology.gr