Ακρόαση άρθρου......

Η χρήση εικόνων ( οπτικοποίηση ) με σκοπό την κατανόηση της καθημερινής ζωής, αποτελεί το πιο σημαντικό εργαλείο εκπαίδευσης των ατόμων στο αυτιστικό φάσμα.Το πλούσιο οπτικό υλικό ( κάρτες με εικόνες ), τα υποστηρίζει να κατανοήσουν, να οργανώσουν και να μάθουν  τις λειτουργίες της καθημερινότητάς τους.

 

Γενικότερα, στο πλαίσιο των ειδικών μαθησιακών προγραμμάτων αγγλικών, οι εικόνες χρησιμοποιούνται για να ενεργοποιήσουν σημαντικές δεξιότητες των παιδιών, όπως η μνήμη  και  η κριτική σκέψη. Άλλωστε, ειδικά τα δυσλεκτικά άτομα σκέφτονται, κατανοούν και θυμούνται πρωταρχικά με εικόνες. Αυτή η διαδικασία είναι αυθόρμητη και γίνεται υποσυνείδητα. Οι νοερές εικόνες, δηλαδή η μετάφραση των αφηρημένων εννοιών καθώς και των κανόνων της γραμματικής και του συντακτικού σε σύντομες οπτικές πληροφορίες ( π.χ. σχεδιαγράμματα ), είναι η γέφυρα μέσω της οποίας τα παιδιά με ειδικές μαθησιακές ανάγκες οδηγούνται στη γνώση.

Έτσι λοιπόν εικόνες προσώπων, ζώων, αντικειμένων, συμβόλων μπορούν:

να ανακατευτούν  και να δημιουργήσουν  την πιο αστεία, ή την πιο φανταστική, ή την πιο ανατρεπτική ιστορία γραπτά ή προφορικά να γίνουν ερεθίσματα για ένα  διασκεδαστικά εκπαιδευτικό παιχνίδι παντομίμας , να γίνουν ένα παιχνίδι μνήμης, να γίνουν η επιβράβευση της ημέρας, στο τέλος μίας μαθησιακής συνεδρίας.

Οι  εικόνες μπορούν να αποτελέσουν έναν  εξαιρετικό σύμμαχο στο πλαίσιο της διαφοροποιημένης διδασκαλίας της αγγλικής ως ξένης γλώσσας. Επιπλέον , τα ίδια τα παιδιά μας δίνουν πολύτιμες πληροφορίες για τον τρόπο με τον οποίο κατακτούν αποτελεσματικά τη νέα γνώση.

Συγγραφή - Επιμέλεια Άρθρου

Ειρήνη Θ. Ευαγγέλου
Ψυχολόγος
Ψυχολόγος – Ειδική Παιδαγωγός