Ακρόαση άρθρου......

Στο πλευρό των οικογενειών των ασθενών που νοσηλεύονται με Covid-19 βρίσκονται νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης, τα οποία έχουν αρχίσει να θέτουν σε λειτουργία, από τα τέλη της περασμένης εβδομάδας, τηλεφωνικές γραμμές κοινωνικής υποστήριξης κυρίως σε ό,τι αφορά πρακτικά θέματα.

Την αρχή έκανε το νοσοκομείο Παπανικολάου, στα τέλη της περασμένης εβδομάδας και ακολούθησαν τα νοσοκομεία Παπαγεωργίου και Ιπποκράτειο.

Συγγενείς ασθενών που διακατέχονται από έντονα συναισθήματα φόβου, αγωνίας, θλίψης απευθύνονται στις γραμμές αυτές αναζητώντας ψυχολογική υποστήριξη ή πληροφορίες για πρακτικά θέματα.

Όπως ενημερώνουν οι διοικήσεις των Νοσοκομείων, στις γραμμές αυτές δεν παρέχονται πληροφορίες για την κατάσταση της υγείας των ασθενών. Ωστόσο, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ενημερώνονται από κοινωνικούς λειτουργούς για πρακτικά θέματα, όπως πχ πώς μπορούν να στείλουν έγγραφα που αφορούν τους νοσηλευόμενους ή πράγματα όπως κινητά τηλέφωνα ή τάμπλετ για να επικοινωνούν ή να πληροφορηθούν το πού νοσηλεύεται ο ασθενής και πού πρέπει να απευθυνθούν για να ενημερωθούν για την πορεία της υγείας του.

Απομόνωση χωρίς μοναξιά

«Απομόνωση χωρίς μοναξιά», είναι ο τίτλος του νέου προγράμματος που δημιούργησε η Α΄ Ψυχιατρική Κλινική του ΕΚΠΑ, σε συνεργασία με την τηλεφωνική γραμμή 10306, ανταποκρινόμενη στον αυξημένο αριθμό αιτημάτων βοήθειας από άτομα που νοσούν οι ίδιοι ή κοντινά τους πρόσωπα από τον COVID-19. Υπεύθυνος του προγράμματος είναι ο αναπλ. καθηγητής Ψυχιατρικής, Φραγκίσκος Γονιδάκης.

Στο πρόγραμμα συμμετέχουν ειδικοί της ψυχικής υγείας, οι οποίοι μπορούν να παρέχουν σταθερή ψυχολογική στήριξη μέσω τηλεδιάσκεψης ή τηλεφώνου σε νοσούντες από την πανδημία, καθώς και σε συγγενικά τους άτομα, που αναζητούν βοήθεια σε αυτή τη δύσκολη στιγμή της ζωής τους.

Επίσης, το πρόγραμμα μπορεί να προσφέρει βραχύχρονη ψυχολογική στήριξη σε άτομα που έχουν απολέσει κάποιο αγαπημένο τους πρόσωπο από COVID-19 και βρίσκονται σε πένθος, καθώς και σε υγειονομικούς υπαλλήλους, οι οποίοι εργάζονται σε νοσηλευτικές μονάδες για τον COVID-19.

Το πρόγραμμα είναι ενεργό από τις 18 Νοεμβρίου και οι παραπομπές γίνονται μέσω της τηλεφωνικής γραμμής 10306.

Κοινωνική και ψυχολογική υποστήριξη από το νοσοκομείο Παπανικολάου

Λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών κάτω από τις οποίες νοσηλεύονται οι ασθενείς που νοσούν με Covid-19 και οι οποίες χαρακτηρίζονται από απομόνωση από το οικογενειακό τους περιβάλλον και περιορισμούς στην επικοινωνία, το νοσοκομείο Παπανικολάου, στα τέλη της περασμένης εβδομάδας έθεσε σε λειτουργία Γραφείο Ενημέρωσης των πολιτών για άτομα του οικογενειακού τους περιβάλλοντος που νοσηλεύονται στο Νοσοκομείο.

Το Γραφείο Ενημέρωσης είναι στελεχωμένο από τις κοινωνικές λειτουργούς του Νοσοκομείου και παρέχει ενημέρωση και κοινωνική στήριξη στο οικογενειακό περιβάλλον ασθενών που νοσηλεύονται, επιχειρώντας να συμβάλει στη διαχείριση της περιορισμένης επικοινωνίας μεταξύ τους, η οποία καθίσταται πρακτικά αδύνατη, λόγω των έκτακτων υγειονομικών συνθηκών.

ΨΗΦΙΑΚΟ MARKETING ΓΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΟΥΣ: Κύκλος 11 Σεμιναρίων με Βέλτιστες Πρακτικές και Εργαλεία Διαχείρισης διαδικτυακής παρουσίας | Διοργάνωση: PSYCHOLOGY.GR

Που μπορούν να απευθυνθούν οι πολίτες :

  • Το Γραφείο Ενημέρωσης λειτουργεί καθημερινά, Δευτέρα ώς Παρασκευή, από 8π.μ. έως 3μ.μ.
  • Τηλέφωνο επικοινωνίας: 2313 307214,
  • Email:Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.).

Επίσης, από τις 21 Νοεμβρίου η Ψυχιατρική Κλινική Ενηλίκων του νοσοκομείου Παπανικολάου παρέχει ψυχολογική υποστήριξη μέσω της «Παρέμβασης σε κρίση».

Στο πλαίσιο αυτής της παρέμβασης, ψυχολόγοι και ψυχίατροι της Ψυχιατρικής Κλινικής Ενηλίκων, μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας και κατά τις ημέρες εφημερίας τους υποστηρίζουν ψυχολογικά πολίτες, των οποίων η ψυχική υγεία επιβαρύνεται λόγω των περιοριστικών μέτρων εξαιτίας της πανδημίας. Επιπλέον, παρέχεται ψυχολογική υποστήριξη στο οικογενειακό περιβάλλον ασθενών που νοσηλεύονται σε τμήμα Cοvid του Νοσοκομείου, κατόπιν παραπομπής από το Γραφείο Ενημέρωσης πολιτών για νοσηλεία ατόμων με Covid-19.

Η υπηρεσία αφορά στον πληθυσμό του Νομού Θεσσαλονίκης.

  • Τα τηλέφωνα επικοινωνίας είναι: 2313 307551 και 554, από 10π.μ. έως 6μ.μ
  • Οι ημερομηνίες λειτουργίας της εν λόγω υπηρεσίας είναι:
  • Για τον μήνα Νοέμβριο: 21, 22, 25, 26 και 29, 30
  •  Για τον μήνα Δεκέμβριο: 3,4, 7, 8, 11, 12, 15, 16, 19,20, 23, 24, 27, 28, 31.

Οι υποστηρικτικές υπηρεσίες των νοσοκομείων Παπαγεωργίου και Ιπποκράτειο

Στο νοσοκομείο Παπαγεωργίου, όπως ανακοινώθηκε στις 24 Νοεμβρίου , τίθεται άμεσα σε λειτουργία μια νέα υπηρεσία, με στόχο την ενημέρωση και στήριξη του οικογενειακού και συγγενικού περιβάλλοντος ασθενών με Cοvid-19.

ΣΤΙΣ ΣΚΙΕΣ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ... ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ
Συγγραφέας: Πέτρος Θεοδώρου, ψυχοθεραπευτής Gestalt | Εκδόσεις: PSYCHOLOGY.GR

Μια υπαρξιακή προσέγγιση για τη σχέση του έρωτα με τον σεξουαλικό πόθο, την αγάπη, αλλά και τις απροσπέλαστες Σκιές μέσα μας.

Η υπηρεσία αυτή στελεχώνεται από προσωπικό της κοινωνικής υπηρεσίας και θα παρέχει ενημέρωση και κοινωνική στήριξη στις οικογένειες και τους συγγενείς των νοσηλευόμενων με Covid-19, με στόχο να συμβάλει στη διαχείριση της περιορισμένης επικοινωνίας μεταξύ τους.

Η κοινωνική υπηρεσία, εκτός από τις κοινωνικές υποστηρικτικές υπηρεσίες, θα παρέχει και πληροφορίες για την κλινική στην οποία νοσηλεύονται οι ασθενείς.

Επιπλέον, θα συμβάλει στη διασύνδεσή τους με τις κλινικές Covid-19 αλλά και με τις λοιπές υπηρεσίες του Νοσοκομείου. Λόγω του ιατρικού απορρήτου δεν παρέχεται ιατρική ενημέρωση.

Που μπορούν να απευθυνθούν οι πολίτες :

Την ψυχολογική υποστήριξη και τη βοήθεια γύρω από πρακτικά θέματα που προκύπτουν στο οικογενειακό περιβάλλον των ασθενών με Covid-19 που νοσηλεύονται στο Ιπποκράτειο ανέλαβε ομάδα εργασίας, η οποία οργανώθηκε και λειτουργεί από σήμερα στο Νοσοκομείο.

Η ομάδα δημιουργήθηκε με γνώμονα την παροχή καλύτερων κατά το δυνατόν υπηρεσιών και κατά τη δύσκολη περίοδο της πανδημίας.

Οι συγγενείς των ασθενών αυτών μπορούν να επικοινωνούν στις ώρες 08.00-15.00, στα τηλέφωνα 2313312634 (Αυτοτελές Γραφείο Προστασίας Δικαιωμάτων Υπηρεσιών Υγείας) και στο 2313312309 (Κοινωνική Υπηρεσία).

Ψυχολογική υποστήριξη για ενήλικες και παιδιά από το ΨΝΘ

Τηλεφωνικές γραμμές ψυχολογικής υποστήριξης , συμβουλευτικών υπηρεσιών και συμβουλευτικών συνεδριών για παιδιά και ενήλικες έχει θέσει σε λειτουργία το Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης (ΨΝΘ) ήδη από τον περασμένο Απρίλιο, λαμβάνοντας υπόψη την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί λόγω της πανδημίας.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με ψυχολόγο για θέματα που τους απασχολούν μέσω της Τηλεφωνικής Γραμμής Βοήθειας & Συμβουλευτικής & Ψυχολογικής Στήριξης.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται:

  • 09:00πμ -21:00μμ: όλες τις ημέρες τις εβδομάδας στα τηλέφωνα 2313-324144 ,2313-324351
  • 15:00μμ-21:00μμ: Δευτέρα έως Παρασκευή και 09:00πμ -21:00μμ: Σαββατοκύριακα & αργίες στο τηλέφωνο 2313-310749
  • 09:00πμ -14:00μμ: Δευτέρα έως Παρασκευή στα τηλέφωνα 2310-518350 , 2310-501284.

Επίσης, το Ψυχιατρικό Νοσοκομείο έχει μεριμνήσει και για τα παιδιά, τα οποία, λόγω της πανδημίας, βιώνουν έντονα συναισθήματα φόβου, αγωνίας, θλίψης και ανίας, παρέχοντας τηλεφωνικά Ψυχολογική Υποστήριξη & Συμβουλευτική.

Για τον σκοπό αυτό λειτουργούν οι εξής υπηρεσίες:

  • Από Δευτέρα έως Παρασκευή και ώρες 09:00πμ. -14:00μμ.:
  • Κέντρο Ημέρας: 2310-554030,
  • Κ.Κ.Ψ.Υ. κεντρικού τομέα 2313-310700,
  • Κ.Κ.Ψ.Υ. βορειοδυτικού τομέα 2313-310100
  • Κ.Κ.Ψ.Υ. δυτικού τομέα 2313-310600.

Ειδικά για θέματα παιδιών και εφήβων, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται:

  • στην Κινητή Μονάδα Παιδιών Εφήβων 2310-744017,
  • στο Κέντρο Ψυχικής Υγείας Παιδιών Εφήβων (Ιατροπαιδαγωγικό) 2310-554031,
  • στην Παιδοψυχιατρική υπηρεσία του Κ.Κ.Ψ.Υ. κεντρικού τομέα 2313-310700
  • και στην Παιδοψυχιατρική υπηρεσία του Κ.Κ.Ψ.Υ. δυτικού τομέα 2313-310600

Συγγραφή - Επιμέλεια Άρθρου

Νίκος Μεταξάς

e psy logo twitter2Συντάκτης στην Πύλη Ψυχολογίας - Psychology.gr
Μετάφραση, απόδοση ξενόγλωσσων άρθρων.
Επικοινωνία: editorial @psychology.gr