Ακρόαση άρθρου......

Ένα παιδί με διαγνωσμένη γενετική παρέκκλιση έχει ενταχθεί σε εξατομικευμένη υποστήριξη, όμως η διευθύντρια και μερίδα μαθητών του 2ου Γυμνασίου δεν κάνουν εύκολη την ένταξή του στο σχολικό περιβάλλον, καταγγέλλουν οι γονείς του μαθητή.

Την υπόθεση για την κατάληψη που έγινε στο σχολείο, με μοναδικό αίτημα την απομάκρυνση του μαθητή, έφερε στο φως της δημοσιότητας η «Μακεδονία της Κυριακής».  Η υπόθεση έχει προκαλέσει αντιδράσεις, καθώς από το πρωί έχει αναπαραχθεί σε όλα τα πανελλαδικά sites της χώρας, με τις  απόψεις να διίστανται.

Το πρόβλημα προσαρμογής του 12χρονου μαθητή

Δραματικές καταστάσεις βιώνει η οικογένεια του 12χρονου μαθητή στη Θεσσαλονίκη, αντιμετωπίζοντας οξύ πρόβλημα με την προσαρμογή και ομαλή ένταξή του στο σχολικό περιβάλλον.

Το παιδί που φοιτά στο 2ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς εξαιτίας ενός συνδρόμου που έχει εκ γενετής, εμφανίζει επιθετικότητα, αντικοινωνική συμπεριφορά και μαθησιακές δυσκολίες. Ο μαθητής έχει ενταχθεί σε πρόγραμμα του ΚΕΣΥ και παρακολουθείται, ωστόσο συγκεκριμένες συνθήκες στο σχολικό περιβάλλον φαίνεται να μην ευνοούν την ένταξή του σ’ αυτό.

Μάλιστα, εκτός από τις αντιδράσεις (που κάποιες φορές μπορεί να ήταν αιτιολογημένες), την Παρασκευή 25 Ιανουαρίου οι συμμαθητές του παιδιού προχώρησαν σε κατάληψη του σχολείου με μοναδικό αίτημα την απομάκρυνση του 12χρονου.

Διαβάστε στην Πύλη Ψυχολογίας: 30 Επιστημονικά άρθρα για τις μαθησιακές διαταραχές, από ειδικούς ψυχικής υγείας 

Τι υποστηρίζει ο πατέρας του μαθητή

«Πρόκειται για ένα πρωτοφανές ξέσπασμα ρατσιστικής βίας» υποστηρίζει ο πατέρας του μαθητή, εκφράζοντας τους φόβους του για τον στιγματισμό ενός ανήλικου παιδιού σε μια ολόκληρη περιοχή.

«Ανήρτησαν στην καγκελόπορτα του σχολείου ανακοίνωση που κατονόμαζαν τον μαθητή και ανέφεραν βαριές συκοφαντίες ως αιτίες της απαγόρευσης παραμονής του στο σχολείο».

Ο πατέρας του 12χρονου, ενημέρωσε αμέσως τη διεύθυνση Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ανατολικής Θεσσαλονίκης και τον περιφερειακό διευθυντή εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, Παναγιώτη Ανανιάδη για την ανακοίνωση που υπάρχει στο σχολείο. «Ωστόσο το χαρτί βρισκόταν κρεμασμένο τουλάχιστον έως τις 11:00 και η διεύθυνση του σχολείου δεν προέβη σε καμία κίνηση αποκατάστασης της τάξης και προφύλαξης διασυρμού ενός παιδιού» καταγγέλλει.

Τι ανέφερε ο Περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας

«Όταν ενημερώθηκα για την συγκεκριμένη κατάληψη, έδωσα εντολή να κατέβει αμέσως η ανακοίνωση που ονομάτιζε τον μαθητή. Θα ερευνήσουμε το περιστατικό και θα ζητήσουμε εξηγήσεις από τη διεύθυνση του σχολείου» δηλώνει στη «Μακεδονία της Κυριακής» ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, Παναγιώτης Ανανιάδης. Την υπόθεση θα εξετάσει και η Ομοσπονδία Γονέων και Κηδεμόνων Κεντρικής Μακεδονίας. «Καταδικάζουμε κάθε προσπάθεια στιγματισμού μαθητή, πόσο μάλλον όταν ένα παιδί αντιμετωπίζει και ιατρικά προβλήματα. Θα ερευνηθεί αν υπάρχει ευθύνη του σχολείου» σημειώνει ο πρόεδρος της ομοσπονδίας, Αθανάσιος Κοκονάς. Σύμφωνα με τον κ. Ανανιάδη θα γίνει συνδιάσκεψη όλων των αρμόδιων φορέων για να βρεθεί λύση για τον μαθητή.

Οι «κατηγορίες»

ΨΗΦΙΑΚΟ MARKETING ΓΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΟΥΣ: Κύκλος 11 Σεμιναρίων με Βέλτιστες Πρακτικές και Εργαλεία Διαχείρισης διαδικτυακής παρουσίας | Διοργάνωση: PSYCHOLOGY.GR

Μαθητές και γονείς από εκείνους που επιθυμούν την απομάκρυνση του παιδιού κατηγορούν τον 12χρονο για φθορές, σωματική βία ακόμα και παρενόχληση που αγγίζει τα όρια της σεξουαλικής, ενώ αυτά επικαλείται το 15μελές του σχολείου ως λόγους που οδήγησαν στην κατάληψη του σχολείου. Οι γονείς αλλά και ο φιλόλογος Αλέξανδρος Μεσίγκας που είναι συνέχεια με τον μαθητή, διαψεύδουν τις κατηγορίες. «Το παιδί είχε απειληθεί και για να δείξει ισχυρός είπε ότι έχει μαζί του σουγιά, αλλά δεν είχε» αναφέρει ο φιλόλογος που βρίσκεται στο πλευρό του 12χρονου από τις 8:15 έως και 14:00 σε καθημερινή βάση.

Η έλλειψη φίλων, οδηγεί τον 12χρονο σε διάφορες πράξεις για να κερδίσει την προσοχή, σύμφωνα με τον κ. Μεσίγκα. «Πολλές φορές άλλοι μαθητές τού λένε να κάνει πράγματα, όπως να κοροϊδέψει καθηγητές ή να πετάξει χαρτάκια και ο ίδιος το κάνει για να γίνει αρεστός» σημειώνει ο καθηγητής, δίνοντας έμφαση στην ψυχολογία που μπορούν να έχουν τα παιδιά της Α’ Γυμνασίου. «Θέλει κατανόηση και χρόνο για να μπορέσει να ενταχθεί κανονικά σε ένα σύνολο. Το παιδί έχει βιώσει μεγάλη απόρριψη» δηλώνει ο κ. Μεσίγκας.

«Δεν ήμουν ποτέ μάρτυρας περιστατικού, αλλά γνωρίζω πως ο μαθητής μιλάει πολύ άσχημα στα παιδιά» δηλώνει μητέρα μαθητή του 2ΟΥ Γυμνασίου Καλαμαριάς. «Ούτε αυτός προστατεύεται, αλλά ούτε και τα δικά μας παιδιά. Έπρεπε η πολιτεία να έχει ενδιαφερθεί και να υπάρχει συνεργασία» τονίζει.

Η εξέλιξη της υπόθεσης

Καμία απάντηση δεν έχει δοθεί μέχρι στιγμής σχετικά με τη λύση του προβλήματος από ανώτατους αρμόδιους φορείς στην υπόθεση του 12ρονου μαθητή στο 2ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς, ενώ η διεύθυνση του σχολείου επιλέγει να μην τοποθετηθεί. 

Τι ανέφερε ο δικηγόρος των γονέων και συμμαθητών 

Την ίδια ώρα, εμφανίζεται δικηγόρος ως πληρεξούσιος γονέων και συμμαθητών του 12χρονου, που ανακοινώνει ότι γονείς του τμήματος Α2 θα προχωρήσουν σε μηνύσεις και θα ζητήσουν την παρέμβαση του Εισαγγελέα για να δοθεί λύση.

ΣΤΙΣ ΣΚΙΕΣ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ... ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ
Συγγραφέας: Πέτρος Θεοδώρου, ψυχοθεραπευτής Gestalt | Εκδόσεις: PSYCHOLOGY.GR

Μια υπαρξιακή προσέγγιση για τη σχέση του έρωτα με τον σεξουαλικό πόθο, την αγάπη, αλλά και τις απροσπέλαστες Σκιές μέσα μας.

Ωστόσο, ήδη η οικογένεια του 12χρονου μαθητή που έχει γεννηθεί με γεννητική παρέκκλιση, απευθύνθηκαν στις εισαγγελικές αρχές και κατήγγειλαν το περιστατικό σε όλους τους αρμόδιους φορείς. Οι συνθήκες που θα προκληθούν ίσως να θυμίζουν «εμφύλιο», καθώς θα υποβληθούν μηνύσεις και από τις δυο πλευρές σύμφωνα με τον δικηγόρο γονέων του Α2 αλλά και των γονέων του 12χρονου.

Δείτε όλο το ρεπορτάζ στην εφημερίδα Μακεδονία.

Διαβάστε σχετικά άρθρα για την επιθετικότητα στην Πύλη Ψυχολογίας

Συγγραφή - Επιμέλεια Άρθρου

Νίκος Μεταξάς

e psy logo twitter2Συντάκτης στην Πύλη Ψυχολογίας - Psychology.gr
Μετάφραση, απόδοση ξενόγλωσσων άρθρων.
Επικοινωνία: editorial @psychology.gr