Άρθρα του Ειδικού Συνεργάτη

Νίκος Μεταξάς

e psy logo twitter2Επιμέλεια & μετάφραση άρθρων, Τμήμα Σύνταξης Πύλης Ψυχολογίας psychology.gr
Επικοινωνία: editorial @psychology.gr

lidia milonakiΕπιστημονικός συνεργάτης του psychology.gr
ΕπικοινωνίαΑυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. 

Μια διεθνώς αναγνωρισμένη ψυχολόγος, μέλος του British Psychological Society, με εκτενή πείρα εργασίας σε μια σειρά από θεραπευτικά περιβάλλοντα. Με άριστη γνώση επικοινωνίας σε τρείς γλώσσες καθώς και αποδεδειγμένη ικανότητα θετικής θεραπευτικής συνεργασίας με πελάτες που τους χαρακτηρίζουν πολύ διαφορετικές θεραπευτικές ανάγκες.

Έχει επιδείξει μεγάλη υπομονή καθώς και ικανότητα παραγωγικής εργασίας υπό συνθήκες πίεσης. Εμπειρία εργασίας σε πλαίσιο ομάδων σε μία πληθώρα υποστηρικτικών θεραπευτικών μονάδων καθώς και εμπειρία στη χορήγηση ψυχομετρικών δοκιμασιών. Παροχή υπηρεσιών ψυχικής υγείας σε άτομα που πάσχουν καθώς και εμπειρία στην οικογενειακή θεραπεία. Φιλόδοξη να ακολουθήσει καριέρα ως δικαστικός ψυχολόγος.

Εκπαίδευση

Η Λυδία Μυλωνάκη εισήχθη στο Τμήμα Ψυχολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης το 2009 οπού και φοίτησε έως και το 2014 παίρνοντας το Πτυχίο Ψυχολογίας με βαθμό «Λιαν Καλώς» (7,4). Κατά τη διάρκεια του πτυχίου της εκπόνησε διπλωματική εργασία με θέμα ‘Σύγκριση της διαχείρισης οξέων κρίσεων στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα υπηρεσιών ψυχικής υγείας’. Κατά το τρίτο έτος των προπτυχιακών σπουδών της τιμήθηκε με Υποτροφία για σπουδές Erasmus από το Ι.Κ.Υ, προκειμένου να ολοκληρώσει ένα εξάμηνο σπουδών στο εξωτερικό. Φοίτησε από τον Ιανουάριο του 2012 έως και το Μάιο του ίδιου έτους στο Département de Psychologie, Université de Caen Basse-Normandie ως σπουδάστρια Erasmus.

Το ακαδημαϊκό έτος 2014-2015 ολοκλήρωσε με επιτυχία μεταπτυχιακές σπουδές στην Δικαστική Ψυχολογία στο Nottingham Trent University, στο Ηνωμένο Βασίλειο. Κατά τη διάρκεια των μεταπτυχιακών της σπουδών, εκπόνησε ποσοτική έρευνα με θέμα: ‘Πρόβλεψη Κοινωνικών Στάσεων απέναντι στους Εγκληματίες Σεξουαλικών Εγκλημάτων: Διαπολιτισμική Έρευνα μεταξύ Η. Βασιλείου & Ελλάδας’.

Εργασιακό Ιστορικό

Η Λυδία κατά το δεύτερο έτος του Πτυχίου της, εργάσθηκε εθελοντικά ως Ψυχολόγος με το πρόγραμμα «Κοινωνική Ένταξη Μαθητών» στο Ειδικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης. Η εργασία αφορούσε επαφή με εφήβους πάσχοντες από μια ποικιλία νοητικών αναπηριών, συνδρόμων και νευροαναπτυξιακών διαταραχών.

Κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους 2012-2013 εργάσθηκε ως εκπαιδευόμενος Ψυχολόγος στα Δ’ Οξέα του Ειδικού Ψυχιατρικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης, υπό την επίβλεψη του Κλινικού Ψυχολόγου της πτέρυγας. Την περίοδο της πρακτικής της άσκησης απέκτησε εμπειρία με μια πληθώρα ασθενών σε κρίση. Ακόμη συνεργάστηκε με ψυχιάτρους, ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς και νοσοκόμους. Συμμετείχε στην οργάνωση ατομικής αλλά και ομαδικής θεραπείας, ενώ έμαθε χρήσιμες τεχνικές συμβουλευτικής καθώς και τρόπους να αντιμετωπίζει απαιτητικά άτομα. Επιπλέον εμπλούτισε πρακτικά, τις θεωρητικές της γνώσεις στα ψυχομετρικά τεστ (MMPI, Beck Depression Inventory, Minimental Test, TAT, Rorschach Test, WAIS). Τέλος, καθώς η πτέρυγα έχει δομή οικογενειακής θεραπείας, είχε την ευκαιρία να εκπαιδευτεί και να παρακολουθήσει περιστατικά πίσω από τον καθρέπτη.

Λίγο πριν τελειώσει τις σπουδές της, ανέλαβε να εκπόνηση της διπλωματική της εργασίας. Διεξήγαγε ποιοτική έρευνα με τίτλο Σύγκριση της διαχείρισης οξέων κρίσεων στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα υπηρεσιών ψυχικής υγείας’ η οποία βαθμολογήθηκε με άριστα (10) από την επόπτρια Κλινική Ψυχολόγο. Για να υλοποιήσει τους στόχους της έρευνας δούλεψε για ένα χρονικό διάστημα σε δύο ψυχιατρικά νοσοκομεία, το δημόσιο Ειδικό Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης και το ιδιωτικό Ιπποκράτειο Θεραπευτήριο Λάρισας.

Τέλος, ως μεταπτυχιακή φοιτήτρια δούλεψε εθελοντικά στο φιλανθρωπικό βρετανικό οργανισμό Safer Living Foundation, μια οργάνωση με σκοπό την παροχή υποστηρικτικού κοινωνικού δικτύου για εγκληματίες σεξουαλικών εγκλημάτων. Πριν την εισαγωγή της στο πρόγραμμα, ολοκλήρωσε την απαραίτητη εκπαίδευση και κρίθηκε κατάλληλη στην παροχή υπηρεσιών σε ευάλωτα άτομα. Υπήρξε μέλος μιας τετραμελής ομάδας η οποία εργάζεται με ένα άτομο που έχει διαπράξει κάποιο σεξουαλικό έγκλημα. Ο σκοπός είναι η απομάκρυνση του ατόμου από επικίνδυνες συμπεριφορές και η προετοιμασία της επανένταξης του στη κοινωνία.

Εκπαιδεύσεις & Συνέδρια

Η Λυδία έχει παρακολουθήσει μια σειρά από σχετικά συνέδρια καθώς και εκπαιδεύσεις στο τομέα ψυχικής υγείας:

Δουλεύοντας με Άτομα που Ακούν Φωνές & Βίαιες Φωνές (Απρίλιος 2015), Mind and the Hearing Voices Network, Nottingham Trent University.
Whatton Circles Training Programme (Ιανουάριος 2015), HMP Whatton, Nottinghamshire.

Άγχος και Φόβος: Πώς ελέγχω τα συναισθήματα μου; (Μάρτιος 2014), Τομέας Ανθρωπιστικών Επιστημών, Τμήμα Ψυχολογίας, Μητροπολιτικό Κολλέγιο, Θεσσαλονίκη

Περί Θυμού. Έκφραση και θετική Διαχείριση (Ιανουάριος 2014), Τομέας Ανθρωπιστικών Επιστημών, Τμήμα Ψυχολογίας, Μητροπολιτικό Κολλέγιο, Θεσσαλονίκη.

Κατάθλιψη ή μελαγχολία. Πως τα διαχωρίζουμε και πως τα αντιμετωπίζουμε (Δεκέμβριος 2013), Τομέας Ανθρωπιστικών Επιστημών, Τμήμα Ψυχολογίας, Μητροπολιτικό Κολλέγιο, Θεσσαλονίκη.

Προκλήσεις από την αναδυόμενη σχέση μεταξύ της ψυχιατρικής που ασκείται στο δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα (Δεκέμβριος 2013), International Society of Neurobiology & Psychopharmacology, WPA section on Private Psychiatry.

Η ψυχολογία σήμερα: Προσανατολισμοί και Εφαρμογές (Δεκέμβριος 2013), Ψυχολογική Εταιρία Βορείου Ελλάδος.
Νεωτέρα Δεδομένα στην Προώθηση της Ψυχικής Υγείας (Οκτώβριος 2013), Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Α & Β’ Ψυχιατρική Κλινική.

Ο Ρόλος της Συμβουλευτικής Ψυχολογίας σε Συνθήκες Κρίσης (Νοέμβριος 2012), Ελληνική Ψυχολογική Εταιρία, Κλάδος Συμβουλευτικής Ψυχολογίας.

Εξαρτησιογόνες ουσίες: Μύθοι και πραγματικότητα (Μάιος 2011), Επιστημονική Εταιρία Φοιτητών Ιατρικής Ελλάδος.
Πληροφοριακό και βιωματικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα στην Αναπηρία (Ακαδημαϊκή χρονιά 2010-11), 4ο Ειδικό Δημοτικό.

Ακόμη έχει συμμετάσχει ως σύνεδρος στο Συνέδριο Ψυχολογικής Ευεξίας & Δικαστικής Ψυχολογίας, τον Μάιο 2015, το οποίο οργανώθηκε από το Nottingham Trent University.

Τίτλος Παρουσίασης: ‘‘Targeting Criminogenic & Mental Health Needs in order to propose Guidelines for Forensic Mental Health Units’, μια παρουσίαση για την Care Quality Commission, έναν μη κυβερνητικό οργανισμό που αναλαμβάνει να βαθμολογεί την ποιότητα παροχής υπηρεσιών κάθε φορέα υγείας στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Η Λυδία είναι αρθρογράφος στο Animartist.com, όπου και συγγράφει άρθρα στη στήλη ‘Ψυχολογία- Δίκαιο’. Τα άρθρα αφορούν σε θέματα Δικαστικής Ψυχολογίας. Επιπλέον είναι Επιστημονικός Συνεργάτης στο E-psychology όπου επίσης δημοσιεύει επιστημονικά άρθρα ψυχολογίας.

Τέλος, είναι μέλος του British Psychological Society (Graduate Membership, MBPsS 355901) καθώς και Alumni of Nottingham Trent University 2015.

 

Δείτε όλα τα άρθρα της Επιστημονικής Συνεργάτιδας στο psychology.gr: Λυδία Μυλωνάκη 

Ο όρος «μαθητοκεντρική» εκπαίδευση περιγράφει μία έννοια και πρακτική που έχει διπλή εστίαση- αφενός εστιάζει στους μαθητές ατομικά, στα ταλέντα τους, τα ενδιαφέροντά τους, τις εμπειρίες τους, το υπόβαθρό τους, τις δυνατότητές τους και τις ανάγκες τους και αφετέρου εστιάζει σε διδακτικές πρακτικές που είναι πιο αποτελεσματικές για υψηλή παρακίνηση, ουσιαστική μάθηση και επιτυχία για όλους τους μαθητευόμενους (McCombs, Vakili, 2005).

maria giannopoulouΕπιστημονική Συνεργάτιδα της πύλης Ψυχολογίας - Psychology.gr - Συγγραφή άρθρων
Επικοινωνία: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
 
 
Η Γιαννοπούλου Μαρία είναι απόφοιτος Ψυχολογίας του Α.Π.Θ και κάτοχος μεταπτυχιακού MSc in Psychiatry του πανεπιστημίου του Cardiff.

Εκπαίδευση και εξειδικεύσεις

Εκπαιδεύεται στην Gestalt ψυχοθεραπεία του Gestalt Foundation. Είναι κάτοχος άδειας ασκήσεως επαγγέλματος ψυχολόγου στην Ελλάδα και μέλος του British Psychological Society (BPS) Και Division of Clinical Psychology (MBPsS).
 
Ολοκλήρωσε την πρακτική και κλινική της εκπαίδευση στο Γ.Ν Παπαγεωργίου Θεσσαλονίκης , στην Α\' Πανεπιστημιακή Ψυχιατρική Κλινική του Α.Π.Θ όπου συνέχισε να παρέχει τις υπηρεσίες της εθελοντικά και μετεκπαιδεύτηκε στην κλινική διάγνωση, στην παρακολούθηση ασθενών και στη διασυνδετική και παρακολούθησε σεμινάρια στη Γνωστική Συμπεριφορική, Ψυχαναλυτική, Οικογενειακή και Ομαδική θεραπεία και στις σεξουαλικές δυσλειτουργίες. Εκπαίδευση στην παροχή νευροψυχολογικών δοκιμασιών, WISC, WAIS, Ackenbach.
 

Επαγγελματική εμπειρία

Το 2012 εργάστηκε στην Ελληνική Αστυνομία όπου παρείχε ψυχολογική υποστήριξη σε μετανάστες και πρόσφυγες.
 
Από το 2014 -2016 παρείχε ψυχολογικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες στο κέντρο ομοιοπαθητικής ιατρικής και βιοανάδρασης Θεραπευτική Αντίληψη.
 
Από το 2014 συντονίζει σχολές γονέων και βιωματικά σεμινάρια/ομιλίες, όπως επίσης ασχολείται και με την παράλληλη στήριξη παιδιών με ειδικές ανάγκες και διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές.
 
Παρέχει εθελοντικά τις υπηρεσίες της σε ομάδες περιθαλπόντων ασθενών με άνοια, καθώς και στους ίδιους τους ασθενείς με άνοια στην Ελληνική Εταιρία Altzheimer. Επιπλέον συμμετείχε εθελοντικά στη διοργάνωση βιωματικών εργαστηρίων στην ομάδα των εφήβων εθελοντών του Πρότυπου Πειραματικού Σχολείου Θεσσαλονίκης.
 
Συνεργάζεται με το site ψυχολογίας psychopedia.gr σε επίπεδο αρθογραφίας και διεξαγωγή σεμιναρίων , καθώς και webinars.
 
Από το 2015 παρέχει τις υπηρεσίες ατομικά και ομαδικά σε ενήλικες και εφήβους σε ιδιωτικό επίπεδο. Ειδικεύεται σε θέματα άγχους, θυμού, φοβιών ,ψυχοσωματικών συμπτωμάτων, συναισθηματικών και διατροφικών διαταραχών.

 

Δείτε όλα τα άρθρα της Επιστημονικής Συνεργάτιδας στο psychology.gr: Μαρία Γιαννοπούλου 

Μαρία ΚαμινιώτηΕπιστημονική Συνεργάτιδα του Psychology.gr - Συγγραφή άρθρων

Απόφοιτη Γερμανικής φιλολογίας του ΑΠΘ με μεταπτυχιακή ειδίκευση στη διδακτική γερμανικής γλώσσας στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Πάτρας

 

Επαγγελματική εμπειρία & Συνεργασίες

Η Μαρία Καμινιώτη έχει εργαστεί σε Ι.ΙΕΚ, δημοτικά σχολεία και Κέντρα Ξένων Γλωσσών.

Έχει παρακολουθήσει πλήθος σεμιναρίων σχετικά με την εκπαίδευση ενηλίκων, το mentoring και τη συμβουλευτική στον επαγγελματικό προσανατολισμό και έχει συμμετάσχει ως εισηγήτρια σε επιστημονικό συνέδριο που αφορά τη μεθοδολογία των νέων μέσων διδασκαλίας.

Τον τελευταίο χρόνο εργάζεται πάνω στη σχολική ψυχολογία και την ανάλυση παιδικού ιχνογραφήματος ενώ μελλοντικός της στόχος είναι η διοργάνωση ενημερωτικών σεμιναρίων για εκπαιδευτικούς και γονείς.

Δείτε όλα τα άρθρα της Επιστημονικής Συνεργάτιδας στο psychology.gr: Αρθρογραφία Μαρία Καμινιώτη

Μαρία ΜαρκάτηΕπιστημονική Συνεργάτιδα του Psychology.gr - Συγγραφή άρθρων
Επικοινωνία: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
 

Η Μαρκάτη Μαρία είναι πτυχιούχος του Τμήματος Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και είναι κάτοχος άδειας ασκήσεως επαγγέλματος (Αρ. Πρωτοκόλλου: 3563/15-05-2018 ).

Εξιδεικεύσεις και Σεμινάρια

Έχει εξειδικευτεί σε μεταπτυχιακό επίπεδο στις Συναισθηματικές και Αγχώδεις Διαταραχές (MSc Affective Disorders) στο πανεπιστήμιο του King’s στο Λονδίνο (King’s College London, KCL).

Έχει παρακολουθήσει τα κάτωθεν σεμινάρια και συνέδρια:

- 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο Εξελικτικής Ψυχολογίας (Πανεπιστήμιο Κρήτης)

- 5ο Πανελλήνιο Συνέδριο του Κλάδου Κλινικής ψυχολογίας και Ψυχολογίας Υγείας της ΕΛΨΕ (Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών)

- Σεμινάριο "Πώς να επηρεάζουμε τον εαυτό μας και τους άλλους" (Ινστιτούτο Γνωσιακής Συμπεριφοριστικής Θεραπείας)

Επαγγελματική εμπειρία

Στα πλαίσια της επαγγελματικής της εμπειρίας έχει εργασθεί εθελοντικά κατά την διάρκεια των προπτυχιακών σπουδών της καθώς και μετά το πέρας αυτών. Αναλυτικότερα:

Έχει πραγματοποιήσει εθελοντική πρακτική άσκηση στην Ψυχιατρική Κλινική Συνούρη, όπου συμμετείχε σε ατομικές συνεδρίες καθώς και σε ομάδες ελεύθερης έκφρασης και δημιουργικότητας των ασθενών.

Στα πλαίσια της επίσημης πρακτικής άσκησης σε επίπεδο προπτυχιακής εκπαίδευσης, εργάσθηκε στο 1o Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αμαρουσίου (Σικιαρίδειο Ίδρυμα), όπου συμμετείχε στην ψυχολογική αξιολόγηση μαθητών με Νοητική Υστέρηση ή/και Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) , στην ατομική συμβουλευτική μαθητών αλλά και στην ατομική συμβουλευτική γονέων , στην ομάδα στήριξης και συμβουλευτικής γονέων, στο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην τάξη καθώς και στο πρόγραμμα αγωγής υγείας για την προώθηση της διαφορετικότητας.

Έχει πραγματοποιήσει εθελοντική εργασία στο Αιγινήτειο (Πρόγραμμα Αθηνά) όπου συμμετείχε στην παρακολούθηση ατομικών συνεδριών εξαρτημένων ατόμων.

Επιπλέον, συμμετείχε εθελοντικά στην ψυχική υποστήριξη ασθενών του 401 ΓΣΝΑ, μέσω του επίσημου τμήματος Διασυνδετικής Ψυχιατρικής του Γενικού Στρατιωτικού Νοσοκομείου Αθηνών.

Τέλος, έχει δουλέψει στο Maudsley Hospital στο Λονδίνο όπου παρείχε ατομικές συνεδρίες σε άτομα με Συναισθηματικές και Αγχώδεις Διαταραχές.

 

Δείτε όλα τα άρθρα της Επιστημονικής Συνεργάτιδας στο psychology.gr: Αρθρογραφία Μαρία Μαρκάτη

Οι ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

Εγγραφή στο Newsletter

Ενημερωθείτε για τα άρθρα της εβδομάδας, για σεμινάρια και άλλες δράσεις που αφορούν αποκλειστικά την Ψυχολογία και την Ψυχική Υγεία.

Ενδιαφέροντα