Ακρόαση άρθρου......

Κοινωνικοί Λειτουργοί και Ψυχολόγοι στα Γενικά σχολεία, μέσω χρηματοδότησης ΕΣΠΑ. Το Πρόγραμμα ΕΣΠΑ των 46.000.000 ευρώ, αφορά σε 2.800 με 3.000 προσλήψεις αναπληρωτών Κοινωνικών Λειτουργών (ΠΕ30) και Ψυχολόγων (ΠΕ23). 

Ο αριθμός προκύπτει από τη διαίρεση των 46.000.000 με το κόστος μισθοδοσίας του αναπληρωτή.

Υποστήριξη σχολικών μονάδων από ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς

Σε δήλωσή της, η Υφυπουργός Παιδείας, κα Σοφία Ζαχαράκη αναφέρει:

Ένα σημαντικό πρόγραμμα για τα σχολεία μας ξεκινάει σύντομα!  Εξασφαλίσαμε, μέσω ΕΣΠΑ, χρηματοδότηση για την ετήσια πρόσληψη ειδικών για τα σχολεία.

Από τη φετινή χρονιά, 2.800 ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί θα βρίσκονται δίπλα στους μαθητές μας, στους εκπαιδευτικούς και στους γονείς στα σχολεία όλης της χώρας παρέχοντας συμβουλευτική υποστήριξη για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων μιας τόσο μεγάλης κρίσης, όπως η πανδημία που βιώνουμε.

Στόχοι του προγράμματος

Μέσα από τη δράση θωρακίζεται η σχολική κοινότητα στο σύνολό της ώστε τα μέλη της να αποκτήσουν τις δεξιότητες εκείνες που απαιτούνται για να διαχειριστούν αποτελεσματικά κρίσιμες και απρόβλεπτες καταστάσεις. Στο επόμενο χρονικό διάστημα θα ακολουθήσει η έκδοση της σχετικής πρόσκλησης.

Πρόγραμμα υποστήριξης σχολικών μονάδων

Ο τίτλος του προγράμματος είναι «Υποστήριξη σχολικών Μονάδων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης από Ψυχολόγους και Κοινωνικούς Λειτουργούς» στο πλαίσιο εφαρμογής του Ε.Π. «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση & Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ 2014-2020 με Δικαιούχο την Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ Τομέα Παιδείας-ΥΠΑΙΘ.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα ΕΣΠΑ των 46.000.000 ευρώ, αφορά σε 2.800 με 3.000 προσλήψεις αναπληρωτών Κοινωνικών Λειτουργών (ΠΕ30) και Ψυχολόγων (ΠΕ23) για το επόμενο σχολικό έτος 2020-21. Οι αναπληρωτές Κοινωνικοί Λειτουργοί (ΠΕ30) και Ψυχολόγοι (ΠΕ23) που θα προσληφθούν θα στελεχώσουν ομάδες Γενικών σχολείων.

Το Προγράμμα του ΕΣΠΑ που ανακοινώθηκε είναι καινοτόμο και δεν έχει σχετίζεται με τα ήδη υπάρχοντα Προγράμματα ΕΣΠΑ των ΕΔΕΑΥ-ΚΕΣΥ: Ενίσχυση Υποστηρικτικών Δομών Εκπαίδευσης, Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ /Υποστήριξη Σχολικών Μονάδων ΕΠΑΛ, Ενιαίος Τύπος Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου, Τάξεις Υποδοχής-ΕΚΟ, τα οποία δίνουν προσλήψεις αναπληρωτών Κοινωνικών Λειτουργών (ΠΕ30) και Ψυχολόγων (ΠΕ23).

Τι είναι οι Σύμβουλοι Σχολικής Ζωής

ΨΗΦΙΑΚΟ MARKETING ΓΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΟΥΣ: Κύκλος 11 Σεμιναρίων με Βέλτιστες Πρακτικές και Εργαλεία Διαχείρισης διαδικτυακής παρουσίας | Διοργάνωση: PSYCHOLOGY.GR

Σε συνέντευξη που έδωσε η Υφυπουργός Παιδείας, Σ.Ζαχαράκη, προ ημερών, στον Ελεύθερο Τύπο, δήλωσε μεταξύ άλλων:

Δεχτήκατε, ως πολιτική ηγεσία, σφοδρή κριτική για την επιλογή σας να ανοίξετε τα σχολεία. Θεωρείτε ότι πήρατε τη σωστή απόφαση;

Η αντιμετώπιση της πανδημίας αποτέλεσε την αφετηρία μιας νέας βαθύτερης σχέσης εμπιστοσύνης και συνεργασίας Πολιτείας και πολιτών με την επιστημονική κοινότητα και σηματοδότησε τη λεγόμενη «επιστροφή των ειδικών», των ανθρώπων δηλαδή που ως εξειδικευμένοι επιστήμονες μελετούν τα δεδομένα της κρίσης και με βάση αυτά εισηγούνται τη διαμόρφωση στρατηγικών αντιμετώπισης κρίσεων. Ολες οι σχετικές με την υγειονομική κρίση αποφάσεις μας βασίστηκαν στην ομόφωνη εισήγηση της επιστημονικής επιτροπής για την αντιμετώπιση του κορονοϊού, τις οποίες, ως υπεύθυνη πολιτική ηγεσία, δεν θα μπορούσαμε να αγνοήσουμε. Και τις παιδαγωγικές αλλά και τις κοινωνικές και ψυχολογικές συνέπειες της απουσίας από την τάξη.

Με ποιους τρόπους έχετε σκοπό να αναχαιτίσετε φαινόμενα που ανθούν στις μέρες μας, όπως ο σχολικός εκφοβισμός;

Είναι ανάγκη, επιτέλους, να ανασχεθεί ουσιαστικά το νοσηρό φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού (bullying και ενδοσχολικής βίας). Γι’ αυτόν τον λόγο, προωθούμε δέσμη μέτρων κατά του σχολικού εκφοβισμού και των πολλών ζητημάτων που μπορεί να απασχολούν τα παιδιά.

ΣΤΙΣ ΣΚΙΕΣ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ... ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ
Συγγραφέας: Πέτρος Θεοδώρου, ψυχοθεραπευτής Gestalt | Εκδόσεις: PSYCHOLOGY.GR

Μια υπαρξιακή προσέγγιση για τη σχέση του έρωτα με τον σεξουαλικό πόθο, την αγάπη, αλλά και τις απροσπέλαστες Σκιές μέσα μας.

Ενα από τα μέτρα είναι και ο θεσμός του συμβούλου Σχολικής Ζωής, που θεσπίσαμε με τον νόμο που ψηφίστηκε πρόσφατα για την αναβάθμιση του σχολείου.

Πρόκειται για εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας σε ένα πρώτο επίπεδο αντιμετώπισης παθογενειών ή άλλων ανησυχητικών συμπεριφορών, όπως ο σχολικός εκφοβισμός. Ο σχεδιασμός μας είναι προσεκτικός και μεθοδικός, στοχεύει στην ουσία των ζητημάτων και όχι στην επιφάνειά τους. Πιστεύουμε σε αυτόν τον θεσμό, ως μια πρώτη γραμμή στήριξης για τους μαθητές, αλλά δεν μένουμε εκεί.

Ο σύμβουλος Σχολικής Ζωής λειτουργεί συμπληρωματικά και ενισχυτικά προς τους υφιστάμενους θεσμούς υποστήριξης των σχολικών μονάδων. Συγχρόνως προχωράμε με την πρόσληψη 3.200 ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών, μια κίνηση που θα είναι πολύτιμος κρίκος στην εκπαιδευτική διαδικασία.

 

Συγγραφή - Επιμέλεια Άρθρου

Νίκος Μεταξάς

e psy logo twitter2Επιμέλεια & μετάφραση άρθρων, Τμήμα Σύνταξης Πύλης Ψυχολογίας psychology.gr
Επικοινωνία: editorial @psychology.gr