Ένα Πρακτικό Σεμινάριο αποκλειστικά για ειδικούς ψυχικής υγείας, νηπιαγωγούς, εκπαιδευτικούς και γονείς. 

Στο ΔΙ.ΚΕ.Ψ.Υ δουλεύουμε με παιδιά στο Φάσμα από το 1999. Η εμπειρία όλων αυτών των χρόνων, αλλά και τα σύγχρονα δεδομένα από τη διεθνή επιστημονική κοινότητα, μας έχουν δείξει πως το παιχνίδι είναι ο αποτελεσματικότερος τρόπος εκπαίδευσης ενός παιδιού με ΔΑΦ.

Αυτό που είναι δεδομένο για τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης, η κυριαρχία του ελεύθερου παιχνιδιού, για τους γονείς παιδιών με ΔΑΦ είναι ο μεγαλύτερος προβληματισμός.

Η αυτονομία, η ενίσχυση των κοινωνικών δεξιοτήτων, η ενίσχυση του ενδιαφέροντος για το πρόσωπο αλληλεπίδρασης, η κατανόηση βασικών θεμάτων που ισορροπούν την κοινωνική συνύπαρξη, η ενίσχυση των θετικών συναισθημάτων και το μοίρασμα αυτών, είναι βασικά θέματα που θα αναλυθούν στο σεμινάριο μέσα από κατάλληλα διαμορφωμένες φόρμες παιχνιδιών.

Η βελτίωση της ποιότητας ζωής των παιδιών με ΔΑΦ συνηγορεί στην ενίσχυση της ποιότητας ζωής όλης της οικογένειας.

Το παιχνίδι μετουσιώνεται σε ποιοτική κοινωνική αλληλεπίδραση, σε ενίσχυση του ενεργού ρόλου του παιδιού με ΔΑΦ. Δομούμε εκ νέου τη νευρολογική οργάνωση ενός παιδιού με πολλά ή λίγα ελλείμματα, με βασική αναφορά το παιχνίδι στη ζωή της οικογένειας, καθώς και τις δραστηριότητες καθημερινότητας, όπως η βόλτα, το περπάτημα, η γυμναστική, ο χορός, τα ψώνια, οι δουλειές του σπιτιού κ.α.

Είναι σημαντικό να μπορούν να εφαρμόσουν το πρόγραμμα οι γονείς στη ρουτίνα τους και οι θεραπευτές να προτείνουν ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα για τους γονείς που συνεργάζονται σε συνθήκες εφικτές, χωρίς να υπάρχουν θέματα έλλειψης χρόνου, καθώς το πρόγραμμα είναι άμεσα εφαρμόσιμο στην καθημερινότητα της κάθε οικογένειας.

Οι γονείς που θα παρακολουθήσουν το σεμινάριο θα μπορούν να ξεκινήσουν την εκπαίδευση του παιδιού τους στα πλαίσια της καθημερινής οικογενειακής ζωής.

Οι ειδικοί επιστήμονες θα μπορούν να αξιολογήσουν και να εκπαιδεύσουν παιδιά με ΔΑΦ στη θεραπευτική συνθήκη, αλλά και να καθοδηγήσουν την οικογένεια για γενίκευση στη ρουτίνα, σε όλα τα κοινωνικά πλαίσια. Χρησιμοποιώντας τη χαρά και το κίνητρο που προσφέρει το παιχνίδι θα μεταδώσουν γνώσεις και θα καλλιεργήσουν δεξιότητες, προκειμένου να ενισχύσουν στο μέγιστο βαθμό το συναισθηματικό δέσιμο και την ποιοτική αλληλεπίδραση και επικοινωνία. 

Θεματικές Ενότητες

Το σεμινάριο είναι δομημένο έτσι ώστε να παρουσιαστεί με δυναμικό τρόπο, με τη χρήση βιντεοσκοπημένου υλικού μέσα από ένα πλήθος δοκιμασμένων παιχνιδιών, αλλά και δράσεων καθημερινής ζωής, όπου θα αντιστοιχούν στο κάθε επίπεδο εκπαίδευσης και θα στοχεύουν στη διδασκαλία συγκεκριμένων δεξιοτήτων που θα καλύψουν τα νευρολογικά κενά που εντοπίζονται κατά περίπτωση στην ανάπτυξη των παιδιών με ΔΑΦ.

Η εκπαίδευση του ΔΙ.ΚΕ.Ψ.Υ περιλαμβάνει:

  • Ποιες είναι οι ρίζες του παιχνιδιού
  • Πως διαφοροποιείται το παιχνίδι στα παιδιά με ΔΑΦ
  • Στόχοι του Προγράμματος
  • Αξιολόγηση δεξιοτήτων παιχνιδιού
  • Φόρμα παρατήρησης, manual αξιολόγησης S.S.I.P.
  • Μεθοδολογία ανάπτυξης των κοινωνικών δεξιοτήτων στα διάφορα επίπεδα οργάνωσης παιχνιδιών και κοινωνικής αλληλεπίδρασης. Παρουσίαση επιπέδων (Α+Β+Γ) παιχνιδιού και κοινωνικής αλληλεπίδρασης.
  • Pattern activities, μοντέλα παιχνιδιού και δραστηριοτήτων καθημερινής ζωής

Πρακτική εκπαίδευση συμμετεχόντων

Οι συμμετέχοντες θα έχουν την δυνατότητα να εμπλακούν άμεσα:

  • σε συνθήκη παρατήρησης βιντεοσκοπημένου υλικού και παρουσίαση συμπλήρωσης του manual αξιολόγησης S.S.I.P.
  • σε συνθήκη οργάνωσης μοντέλων παιχνιδιού, ανάλογα τον αιτούμενο στόχο και άμεσης παρουσίασης των σχετικών project.

Στο σεμινάριο θα χρησιμοποιηθεί βιντεοσκοπημένο υλικό με πραγματικά περιστατικά στο ΔΙ.ΚΕ.Ψ.Υ

Κανονισμός διαδικτυακής παρακολούθησης

  • Οι εκπαιδευόμενοι που έχουν επίσημα κατοχυρώσει τη συμμετοχή τους ενημερώνονται 2 ημέρες πριν την έναρξη της εκπαίδευσης στο προσωπικό τους email σχετικά με τον τρόπο σύνδεσης.
  • Κατά τη διάρκεια της διαδικτυακής παρακολούθησης είναι απαραίτητο οι κάμερες να παραμένουν ανοιχτές και να κλείνουν μόνο σε συνθήκη διαλλείματος.
  • Είναι απαραίτητη η χρησιμοποίηση ακουστικών όταν κάποιος δεν βρίσκεται σε ιδιωτικό χώρο λόγω σεβασμού των προσωπικών δεδομένων όλης της ομάδας και προστασίας του απορρήτου των κλινικών περιστατικών που αναλύονται.
    Σε περίπτωση που κάποιος εκπαιδευόμενος έχει κλειστή την κάμερα θα θεωρείται απών/απούσα και δεν θα μπορεί να λάβει τη βεβαίωση παρακολούθησης εάν δεν έχει παρακολουθήσει το 80% των συνολικών ωρών της εκπαίδευσης.
  • Σε περίπτωση απουσίας χρειάζεται να ενημερώνετε στο email Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. σχετικά με την ημερομηνία και τις ώρες που θα χρειαστεί να απουσιάσετε.
  • Δεν επιτρέπεται η μαγνητοσκόπηση των σεμιναρίων.

Ολοκλήρωση εκπαίδευσης

Στο τέλος της εκπαίδευσης όλοι οι εκπαιδευόμενοι θα λάβουν ηλεκτρονικά το υλικό των εισηγήσεων μαζί με το ειδικό Αξιολογητικό έντυπο SSIP του ΔΙ.ΚΕ.Ψ.Υ, καθώς και βεβαίωση παρακολούθησης. Για τη χορήγηση της βεβαίωσης είναι απαραίτητη η παρακολούθηση του 80% των συνολικών ωρών της εκπαίδευσης, καθώς και η αποπληρωμή του συνόλου των διδάκτρων.

 

Συνοπτικές Πληροφορίες 

Ημερομηνία Διεξαγωγής

  • 14-15-16 Οκτωβρίου, 2022

Ώρες Διεξαγωγής

  • Παρασκευή/ Σάββατο: 15:00 μ.μ - 20:00 μ.μ,
  • Κυριακή: 10:00 π.μ - 16:00 μ.μ

Διάρκεια

  • 16 ώρες

Χώρος Διεξαγωγής

  • Διαδικτυακό (μέσω ΖΟΟΜ)

Εισηγητές

  • Ορφανάκη Ελευθερία, Ψυχολόγος, M.Ed., Ειδικός ΑΒΑ, RDI Certified Consultant, Επιστημονική Διευθύντρια Τμήματος Αυτισμού ΔΙ.ΚΕ.Ψ.Υ.

Κόστος σεμιναρίου

  • Για εγγραφές έως 03/10: 200€
  • Για εγγραφές από 04/10: 220€

Στις αναγραφόμενες τιμές δε περιλαμβάνεται το νόμιμο ποσοστό Φ.Π.Α 24%.

Ο αριθμός των συμμετεχόντων είναι περιορισμένος και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας, σύμφωνα με την ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων. 

Για περαιτέρω πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνήσετε στο τηλ 698 8080383.

Εκδήλωση ενδιαφέροντος