Η Πυξίδα, Κέντρο πρόληψης των εξαρτήσεων και προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας σε συνεργασία με τον Ο.ΚΑ.ΝΑ., έφτιαξαν ένα παιχνίδι πρόληψης με τον τίτλο ''Κι εγώ μένω στο σπίτι''. Διαβάστε τις οδηγίες κι ελάτε να παίξουμε όλοι μαζί...Ας το περάσουμε όσο πιο δημιουργικά γίνεται!
Κι εγώ μένω στο σπίτι, το παιχνίδι πρόληψης της Πυξίδας για τον κορωναϊό
Πρόκειται για ένα παιχνίδι για όλα τα παιδιά και τους εφήβους που αυτό το διάστημα έχουν ελεύθερο χρόνο στη διάθεσή τους! Η Πυξίδα, προτρέπει τα παιδιά και τους εφήβους να φτιάξουν μια ζωγραφιά, ή ένα κολάζ ή και χειροτεχνία με θέμα ''Κι εγώ μένω στο σπίτι''. Αυτό θα βοηθήσει τους μικρούς μας φίλους να σκεφτούν και να απαντήσουν στα ακόλουθα ερωτήματα:
- Γιατί πρέπει να μένεις στο σπίτι;
- Γιατί έκλεισαν τα σχολεία; Πώς περνάς;
- Τι σκέφτεσαι; Πώς νιώθεις;
- Πώς πιστεύεις ότι θα εξελιχθούν τα πράγματα;
''Στείλε μας το έργο σου στο facebook της Πυξίδας, κι εμείς θα το δημοσιεύσουμε για να το δουν όλοι! Μπορείς να το υπογράψεις με το μικρό σου όνομα, ή και με το καλλιτεχνικό σου ψευδώνυμο! Κι εμείς θα σου απαντήσουμε με ένα μήνυμα...μοναδικό για σένα!!!'', αναφέρει η Πυξίδα και συνεχίζει με ένα μήνυμα προς όλους τους γονείς:
Διαβάστε το σχετικό άρθρο Να μιλήσω στο παιδί μου για τον κορωναϊό; στην Πύλη μας και ενημερωθείτε για το πώς να μεταδώσετε με σωστό τρόπο τις πληροφορίες χωρίς τα παιδιά να ανησυχούν περισσότερο ή να τρομοκρατηθούν.
Το μήνυμα της Πυξίδας στους γονείς
Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,
Μια νέα διαδικτυακή δράση της Πυξίδας που απευθύνεται σε γονείς/ κηδεμόνες και παιδιά κάθε ηλικίας. Στόχος μας είναι να δώσουμε μια ευκαιρία για έκφραση και δημιουργικότητα, που θεωρούμε ότι είναι ιδιαίτερα σημαντικά σε περίοδο ψυχικής πίεσης όπως αυτή που ζούμε αυτόν τον καιρό.
Προσκαλούμε τα παιδιά και τους εφήβους να αποτυπώσουν εικαστικά, με ζωγραφική, κολλάζ ή και χειροτεχνία την καθημερινότητά τους. Πώς εισπράττουν τη νέα κατάσταση, τι σκέφτονται, πώς νιώθουν.
Είναι γνωστό ότι η καλλιτεχνική έκφραση αποτελεί μέσο ψυχικής αυτοίασης. Ακόμη σημαντικότερο είναι το μοίρασμα της προσωπικής εμπειρίας, και η ενίσχυση της αίσθησης του «ανήκειν» σε μια κοινότητα, ιδιαίτερα στην παρούσα περίοδο που ο «αυτοπεριορισμός» στο σπίτι είναι μια πραγματικότητα που αφορά όλους μας.
Παρακινήστε τα παιδιά σας να συμμετέχουν… και αν θέλετε καθήστε μαζί τους στο τραπέζι της χειροτεχνίας!!! Φτιάξτε παρέα την εργασία που τα εκφράζει.. και που ξέρετε.. μπορεί και να εκπλαγείτε από αυτά που θα μάθετε!!! Στείλτε την εργασία στο facebook της Πυξίδας κι εμείς θα τη δημοσιεύσουμε…και θα σας στείλουμε και το μήνυμά μας!! Ας παίξουμε λοιπόν όλοι μαζί… ας το περάσουμε όσο πιο δημιουργικά γίνεται!!
Πώς θα ενημερώσω το παιδί μου σχετικά με τον κορωνοϊό;
Συχνά έρχομαι αντιμέτωπη με μια σημαντική ερώτηση όπως είναι ''Πώς θα το πω αυτό στο παιδί μου;''. Στην πραγματικότητα, είναι σημαντικό να είμαστε ειλικρινείς μαζί τους, με έναν τρόπο όμως που θα είναι βοηθητικός για εκείνα. Προσπαθούμε να μειώσουμε στο ελάχιστο τις αρνητικές επιπτώσεις που μπορεί να έχει σε πρακτικό επίπεδο η ασθένεια και εξηγούμε τα γεγονότα με ήπιο τρόπο. Συζητήστε τα νέα μαζί τους, αλλά χωρίς να τα υπερ-εκθέτετε σε αυτά.
Αν αναπτύσσετε εσείς έντονο άγχος σαν ενήλικες, πιθανότατα το παιδί να εκφράσει ακόμη πιο έντονο, ειδικά αν αντιληφθεί τη δική σας υπέρμετρη αγωνία. Ο φόβος και το άγχος, μπορεί να παραλύσουν συναισθηματικά τα παιδιά (σκεφτείτε ότι μπορεί να παραλύσουν ενήλικες με πολύ εύκολο τρόπο). Αυτό πιθανότατα να τους δημιουργήσει την τάση να αποφεύγουν εντελώς το θέμα και ακόμη να μη προσέχουν επαρκώς, ή να έχουν τέτοια αγωνία που να αποβεί σε προβληματική σύντομα.
Έτσι, συζητάμε τα γεγονότα με ειλικρίνεια και αφήνουμε στο παιδί χώρο να εκφράσει τις ανησυχίες ή τις σκέψεις του. Είναι σημαντικό να γνωρίζετε τι έχει ακούσει το παιδί για την ασθένεια ως τώρα και ποια η στάση του σε αυτή, χωρίς να την κρίνετε. Έπειτα, ξεκινήστε να του εξηγείτε με ηρεμία και ειλικρίνεια την πραγματικότητα της κατάστασης, χωρίς τρόμο. Σκεφτείτε τι θα θέλατε να σας πει κάποιος αν ήσασταν σε μια ευάλωτη και εντελώς αδύναμη θέση, όπως μπορεί να νιώσει ένα παιδί. Καθησυχάστε το, αν χρειαστεί και εξηγήστε του ότι με τις οδηγίες υγιεινής, οι πιθανότητες είναι με το μέρος σας. Διαβεβαιώστε το ότι θα είστε δίπλα του να το βοηθήσετε ή να το ακούσετε. Αν δεν πιστεύετε ότι μπορείτε να το διαχειριστείτε καθόλου, ένα άλλο πρόσωπο στενού οικογενειακού κύκλου μπορεί να μιλήσει επίσης στο παιδί.
Από την άλλη, δε χρειάζεται να αποφεύγετε το θέμα που μοιάζει τρομαχτικό. Απλά, φροντίστε να γίνεται κατανοητό (μπορείτε μετά τη συζήτηση να βάλετε το παιδί να επαναλάβει τις πολύ βασικές ιδέες - πλύσιμο χεριών κτλ.) Ακόμη, αναζητήστε στο διαδίκτυο αναλόγως την ηλικία του παιδιού, τον τρόπο διαχείρισης μιας τέτοιας συζήτησης. Τα μικρότερα παιδιά, αγαπούν τις σχηματοποιημένες οδηγίες από ότι τις λεκτικές. Έτσι, μπορείτε να εκτυπώσετε ένα έντυπο με εικόνες, που υπάρχει στο διαδίκτυο, να δημιουργήστε ένα δικό σας ή να ζωγραφίσετε ένα μαζί με το παιδί. Παράλληλα θεωρείται, βάσει ερευνών, ότι το παιδί οποιαδήποτε ηλικίας καλό είναι να συνεχίσει να έρχεται σε επαφή με τις μαθησιακές δραστηριότητες (υλικό από το υπουργείο στο internet, ασκήσεις ή παιχνίδια με μαθητικό περιεχόμενο ή μαθητικό υλικό σε λογισμικό, βιβλία διακοπών κ.α.).
Πηγή: Πυξίδα, Κέντρο πρόληψης των εξαρτήσεων και προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας | Με πληροφορίες από το άρθρο Κορωνοϊός: Τρόποι ψυχικής επιβίωσης