Η Μαρία Σούμπερτ είναι Θεατρολόγος και Δραματοθεραπεύτρια, Υποψήδια Διδάκτωρ του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών ΕΚΠΑ, συνεργάτης του Ινστιτούτου Δραματοθεραπείας ΑΙΩΝ και του Κέντρου Λόγου, Ομιλίας και Μάθησης Spell και επίσημο μέλος της ΕΔΠΕ.
Η Μαρία Σούμπερτ είναι Θεατρολόγος και Δραματοθεραπεύτρια, Υποψήδια Διδάκτωρ του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών ΕΚΠΑ, συνεργάτης του Ινστιτούτου Δραματοθεραπείας ΑΙΩΝ και του Κέντρου Λόγου, Ομιλίας και Μάθησης Spell και επίσημο μέλος της ΕΔΠΕ. Γράφει και μεταφράζει βιβλία λογοτεχνικά και παραμύθια.
Από το 2013 έως το 2019 συνεργάστηκε ως δραματοθεραπεύτρια με το Πρόγραμμα Απεξάρτησης του Δήμου Καλλιθέας «ΘΗΣΕΑΣ» και από το 2013-2014 με την Γερμανική Σχολή Αθηνών.
Από το 2013 συνσυντονίζει ομάδες δραματοθεραπείας με τον ψυχίατρο - δραματοθεραπευτή Στέλιο Κρασανάκη στο Ινστιτούτο Δραματοθεραπείας ΑΙΩΝ.
Από το Σεπτέμβριο 2020 συνεργάζεται ως δραματοθεραπεύτρια με το Κέντρο Λόγου, Ομιλίας και Μάθησης Spell, δουλεύοντας με παιδιά και γονείς.
Συντονίζει ομάδες δραματοθεραπείας και ατομικές συνεδρίες.
Επιστημονικές Δημοσιεύσεις:
Σούμπερτ Μ. (2020),"Ήταν κάποτε... Δραματοθεραπεία και Αφήγηση", Αθήνα: εκδόσεις Παρισιάνου
Νικολακάκη Α., Σούμπερτ Μ. (2019), "Διαγενεακό τραύμα και χρήση ουσιών στην εφηβεία: Αναπλαισίωση μέσα από μια δραματοθεραπευτική προσέγγιση", Τετράδια Ψυχιατρικής, Δεκ. 2019
Κρασανάκης Στ., Δεδέσκη Δ., Σούμπερτ Μ.¨(2019), "Μαθητεία και εξέλιξη του εκπαιδευόμενου δραματοθεραπευτή" στο Η συμβολή των Ψυχοθεραπειών μέσω Τέχνης στην Ψυχιατρική Θεραπευτική, Παπαδημητρίου Γ. (συντονιστής), Γιώτης Λ., Μαραβελής Δ., Πανταγούτσου Α., Γιαννούλη Ε. (επιμελητές), Αθήνα: Βήτα Ιατρικές Εκδόσεις.
«Γεννημένη» από το αρχαίο ελληνικό «δρᾶμα», η Δραματοθεραπεία είναι η θεραπεία της ενεργούς δράσης και της πράξης με στόχο την βαθύτερη κατανόηση του εαυτού, αλλά και την διαχείριση των προσωπικών προβλημάτων και δυσκολιών.
Οι ρόλοι που παίζουν οι θεραπευόμενοι, οι μικρές θεατρικές σκηνές στις οποίες συμμετέχουν, οι τρισδιάστατες κατασκευές με αντικείμενα, οι εικαστικές απεικονίσεις, τα γλυπτά με τον πηλό, κάθε είδους μορφή γραφής –γράμμα, ιστορία κτλ- αποτελούν μέσα δια των οποίων οι θεραπευόμενοι παρατηρούν και συνειδητοποιούν τον τρόπο που σχετίζονται, που συναισθάνονται, που σκέφτονται και λειτουργούν –όχι μόνο μέσα στο δραματοθεραπευτικό χώρο, αλλά και στη ζωή τους.
2019: 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο Επισκεπτών Υγείας, Πολεμικό Μουσείο Αθήνα, 18-20/10/2019, με βιωματικό εργαστήριο «Καινοτόμες διαδραστικές βιωματικές προσεγγίσεις στην εθελοντική αιμοδοσία "Αιμοδοσία και Ψυχοεκαπδιευτικές δράσεις: διαμορφώνοντας ταυτότητα εθελοντή αιμοδότη"» σε συνεργασία με τις Μ.Γιαννουλάκη, Σ.Αλιχάν, Ανδρ.Νικολακάκη, Ειρ.Καβαλάρη.
2019: 11ο Παιδοψυχιατρικό Συνέδριο 14-16/6/2019, Ιατρική Σχολή Αθηνών, συμμετοχή με ομιλία «Διαγενεακό τραύμα και χρήση ουσιών στην εφηβεία» με την Ανδρονίκη Νικολακάκη.
2019: Πανελλήνιες Εκπαιδευτικές Ημερίδες Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας «Γ. Παπαδάκης», Αθήνα – Ξενοδοχείο Divani Caravel, 11/02/2019 – 15/02/2019 με βιωματικό εργαστήριο «Καινοτόμες διαδραστικές βιωματικές προσεγγίσεις στην εθελοντική αιμοδοσία "Αιμοδοσία και Ψυχοεκαπδιευτικές δράσεις: διαμορφώνοντας ταυτότητα εθελοντή αιμοδότη"» σε συνεργασία με τις Μ.Γιαννουλάκη, Σ.Αλιχάν, Ανδρ.Νικολακάκη, Ειρ.Καβαλάρη.
2018: 4o Συνέδριο του European Federation of Dramatherapy “Borders in Action” (27-28 April 2018, Nürtingen, Germany) συμμετοχή με ομιλία με την Ανδρονίκη Νικολακάκη “Refraiming the loss through the journey of dramatherapy”
2017: 2ο Συμπόσιο Δραματοθεραπείας και 3ο Διεθνές Συνέδριο Εκφραστικής θεραπείας, συμμετοχή με masterclass «Το κλειδί ταίριαξε και άνοιξε το κουτί, συνδυασμός Δραματοθεραπείας και Εκφραστικής Θεραπείας» (20-22/10, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο)
2017: 6ο Πανελλήνιο Θεατρολογικό Συνέδριο «Θέατρο και Ετερότητα, Θεωρία, Δραματουργια και θεατρική πρακτική» (Ναύπλιο, 17-21 Μαϊου), συμμετοχή με το poster «Ρόλοι και σχέσεις μέσα στην τάξη. Δραματοθεραπευτικές παρεμβάσεις στο σχολείο».
2017: 3ο Συνέδριο του European Federation of Dramatherapy “Setting the stage” (7-9 Απριλίου, Γάνδη). Συμμετοχή με την ομιλία “A hero’s journey, Dramatherapy in the classroom” και το βιωματικό εργαστήριο “Letters to myself”
2016: 4 Διεθνές Συνέδριο Δραματοθεραπείας και Παιγνιοθεραπείας ‘Έρως και Ψυχή, από το μύθο στην προοπτική’ (2-4/12, Χαροκοπειο Πανεπιστήμιο), συμμετοχή με ομιλία (Δραματοθεραπεία στην τάξη) και βιωματικό εργαστήριο (Μέθοδοι EPR- DRI).
2016: 2ο Συνέδριο της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Δραματοθεραπείας (Βουκουρέστι, 6-7 Μαϊου), συμμετοχή με βιωματικό εργαστήριο "The addicted body".
2015: 1η Διημερίδα Ελληνικής Εταιρείας Ψυχοθεραπείας Gestalt (συμμετοχή με ομιλία, ως εκπρόσωπος Δ.Σ. της Ένωσης Δραματοθεραπευτών και Παιγνιοθεραπευτών Ελλάδας) με θέμα "Ηθική Δεοντολογία στην εξάσκηση του επαγγέλματος του Δραματοθεραπευτή".
2015: 1ο Συνέδριο της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Δραματοθεραπείας (Αθήνα, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, 1-3 ΜαΪου 2015) συμμετοχή με βιωματικό εργαστήριο "Οιδίποδας".
2014: Συμπόσιο Δραματοθεραπείας (Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, διοργάνωση Ινστιτούτο Δραματοθεραπείας ΑΙΩΝ) συμμετοχή με βιωματικό εργαστήριο και ομιλία «Ταξίδι στη μέση γη, Δραματοθεραπεία στην απεξάρτηση»
2014: Ημερίδα για τα 15 χρόνια λειτουργίας του Προγράμματος Απεξάρτησης του Δήμου Καλλιθέας με θέμα «Τι εξάρτηση, τι απεξάρτηση και τι τ’ ανάμεσό τους» (συμμετοχή με ομιλία "Δραματοθεραπευτική παράσταση σε ομάδα θεραπείας γονέων").
2013: 3ο Συνέδριο της Ένωσης Δραματοθεραπευτών και Παιγνιοθεραπευτών Ελλάδας (Ναύπλιο) συμμετοχή με βιωματικό εργαστήριο "Από τον ασφαλή μου χώρο στον ασφαλή μας χώρο".
Γράφει βιβλία λογοτεχνικά και παραμύθια, ενώ μεταφράζει παραμύθια από τα γερμανικά και τα αγγλικά.
Από τις εκδόσεις Παρισιάνου κυκλοφορεί το βιβλίο της "Ήταν κάποτε... Δραματοθεραπεία και Αφήγηση".
Εξαρτήσεις
Ημέρα | Από | Έως |
Καθημερινές | 10.00 | 21.00 |
«Ο κόσμος είναι μια θεατρική σκηνή και όλοι, άντρες και γυναίκες, απλά ηθοποιοί. Έχουν τις εισόδους τους και τις εξόδους τους. Και ο κάθε άνθρωπος στον καιρό του παίζει πολλούς ρόλους, καθώς οι πράξεις όπου εμφανίζεται είναι οι εφτά ηλικίες» έγραφε ο Ουίλιαμ Σαίξπηρ περίπου το 1599 στην κωμωδία του «Όπως σας αρέσει», αντικατοπτρίζοντας ολόκληρη την εποχή του –όπου πράγματι οι άνθρωποι θεωρούνταν πως έπαιζαν στη μεγάλη θεατρική κοσμική σκηνή.
Παγκόσμια Ημέρα κατά των Ναρκωτικών έχει οριστεί η 26η Ιουνίου και στην χώρα μας όλα τα προγράμματα απεξάρτησης γιορτάζουν αυτή την ημέρα με δράσεις εξωστρέφειας.
Σύμφωνα με τον Donald Winnicott (2009:80) «η ψυχοθεραπεία έχει να κάνει με δύο ανθρώπους που παίζουν μαζί». Ο Γιόχαν Χουιζίνγκα (1989:49) ορίζει από την πλευρά του το παιχνίδι ως «[…] μια εθελοντική δραστηριότητα ή απασχόληση, η οποία πραγματοποιείται μέσα σε κάποια καθορισμένα τοπικά και χρονικά όρια, σύμφωνα με κανόνες ελεύθερα αποδεκτούς αλλά απολύτως δεσμευτικούς, αποτελώντας αυτοσκοπό και συνοδευόμενη από ένα αίσθημα έντασης, χαράς και από τη συνείδηση ότι είναι κάτι «διαφορετικό» από την «συνήθη ζωή».
Μετράμε πλέον αρκετές ημέρες κοινωνικής απομάκρυνσης - κι ας έχουμε την ψευδαίσθηση πως τα κοινωνικά δίκτυα και η τεχνολογία μας κρατούν κοντά. Και όλο αυτόν τον καιρό βομβαρδιζόμαστε από ειδήσεις και πληροφορίες που μας προτρέπουν να απομονωθούμε χάριν των ηλικιωμένων και των ατόμων που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες. Τι σημαίνει, όμως, αυτό για τους ανθρώπους που απομακρύνουμε από κοντά μας; Τι σημαίνει για τα άτομα της τρίτης ηλικίας;
Τι είναι κανονικό στις μέρες που ζούμε; Τι είναι φυσιολογικό; Τι είναι αναμενόμενο; Να μας πανικοβάλλει ένα φτέρνισμα; Να μας αγχώνει η απομάκρυνση από την εργασία; Να μην αντέχουμε και να βγαίνουμε έξω παρά τις σαφείς οδηγίες περί ατομικής ευθύνης; Έχουμε μάθει άραγε και έχουμε εκπαιδευτεί στην ατομική ευθύνη;
Σκέψεις πάνω στο ρόλο του Σωτήρα: Γιατί κρύβουν την πραγματική τους ταυτότητα οι σούπερ ήρωες;
Τι θα συμβεί αν μάθει κανείς ποιοι είναι πραγματικά ο Σούπερμαν και ο Σπάιντερμαν; Πόσο διαφορετική είναι η καθημερινή τους ταυτότητα από εκείνη του ήρωα;
Τα παραμύθια αναφέρονται σε γεγονότα φανταστικά, σε τόπο άτοπο και χρόνο άχρονο, ακριβώς γιατί αποτελούν έναν τρόπο των ανθρώπων να κατανοήσουν τον κόσμο τους (Gersie A. και King N.,1990: 21). Η δομή τους φαίνεται να συμπυκνώνει τις διαδικασίες των πρωτόγονων τελετών μετάβασης, ενώ συχνά η θεματική τους συντονίζεται με τα αναπτυξιακά στάδια του ανθρώπου - στοματικό στάδιο, αιμομικτικοί φόβοι και οιδιπόδειο σύμπλεγμα, άγχος αποχωρισμού κ.τ.λ.
Ενημερωθείτε για τα άρθρα της εβδομάδας, για σεμινάρια και άλλες δράσεις που αφορούν αποκλειστικά την Ψυχολογία και την Ψυχική Υγεία.