Το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Σχολική Ψυχολογία και Συμβουλευτική» στοχεύει στην παροχή εξειδικευμένων γνώσεων σε βασικά θέματα που εμπίπτουν στις επιστημονικές περιοχές της Ψυχολογίας και της Συμβουλευτικής, ειδικά σχεδιασμένα και επιλεγμένα από τον χώρο της Σχολικής Εκπαίδευσης.

Το πρόγραμμα έχει διάρκεια 515 ώρες και απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ψυχολόγους και αποφοίτους ανθρωπιστικών επιστημών και επιστημών υγείας, καθώς και σε όλες τις ειδικότητες επιστημόνων που απασχολούνται ή πρόκειται να εργαστούν στο χώρο της εκπαίδευσης.
Απευθύνεται, επίσης, και σε γονείς, πτυχιούχους τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, που επιθυμούν να επιμορφωθούν πάνω σε θέματα της Σχολικής Ψυχολογίας και της Συμβουλευτικής.

Το πρόγραμμα στοχεύει στο να παρουσιάσει τις βασικές προσεγγίσεις και τις σύγχρονες περιοχές αιχμής που απασχολούν την Ψυχολογία και την Συμβουλευτική και συνδέονται με την Σχολική Ζωή.

Οι συμμετέχοντες θα γνωρίσουν και θα εμβαθύνουν σε βασικές έννοιες της Σχολικής Ψυχολογίας και της Συμβουλευτικής, αλλά και θα δουν πρακτικούς τρόπους με τους οποίους προσεγγίζονται θέματα σε ένα ευρύ φάσμα προκλήσεων, από την πρόληψη και την πρώιμη παρέμβαση έως την διαχείριση κρίσεων.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει και πλέον σύγχρονα ζητήματα, όπως η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στη σχολική ψυχολογία και τη συμβουλευτική, θέματα ενδυνάμωσης και προσωπικής ανάπτυξης των επαγγελματιών στο χώρο της εκπαίδευσης καθώς και θέματα διαχείρισης της διαφορετικότητας σε ενδοπροσωπικό και διαπροσωπικό επίπεδο.

Σκοπός του Εκπαιδευτικού Προγράμματος

Ο γενικότερος σκοπός του προγράμματος είναι να αποκτήσουν οι συμμετέχοντες μια ουσιαστική επιμόρφωση στην σχολική ψυχολογία και τη συμβουλευτική, με απώτερο σκοπό η οπτική τους να τεθεί πιο στέρεα σε επιστημονική βάση και οι πρακτικές τους να πλησιάσουν σε αυτές που ενδείκνυνται από την επιστημονική κοινότητα ως κατάλληλες για την ανάδειξη του σχολικού περιβάλλοντος σε συμμετοχική κοινότητα που νοιάζεται και φροντίζει τα μέλη της.

Συγκεκριμένα αποσκοπεί:

  • Στην κατανόηση της σημασίας της σχολικής ψυχολογίας και την εισαγωγή στη φιλοσοφία που διέπει τη συμβουλευτική στο σχολικό πλαίσιο.
  • Στην απόκτηση εισαγωγικών γνώσεων της θεωρίας και των τεχνικών της σχολικής ψυχολογίας.
  • Στην ευαισθητοποίηση σε θέματα ενδυνάμωσης εκπαιδευτικών.
  • Στην κατανόηση, σε ένα πρώτο επίπεδο, των απαραίτητων δεξιοτήτων για την εφαρμογή της συμβουλευτικής και την αντιμετώπιση κρίσεων στο σχολικό περιβάλλον.
  • Στην απόκτηση εισαγωγικών γνώσεων σε θέματα ψυχοπαθολογίας παιδιών σχολικής ηλικίας.
  • Στην ευαισθητοποίηση σε θέματα αυτοπροσδιορισμού και ετερότητας που συναντώνται συχνά σε παιδιά σχολικής ηλικίας.
  • Εισαγωγή στις Νέες Τεχνολογίες στο σχολικό περιβάλλον.

Προσδοκώμενα Αποτελέσματα

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι επιμορφούμενοι θα είναι σε θέση:

  • Να γνωρίζουν τα βασικά ζητήματα που σχετίζονται με τη Σχολική Ψυχολογία.
  • Να γνωρίζουν σε ένα μεγάλο βαθμό τη στάση και τη φιλοσοφία ζωής που θα πρέπει να διέπει τον επαγγελματία που ασκεί τη Σχολική Ψυχολογία και τη Συμβουλευτική στο σχολείο.
  • Να έχουν μια καλή αντίληψη των προβλημάτων προσαρμογής που αντιμετωπίζουν τα παιδιά στο σχολείο.
  • Να κατανοούν τις ανάγκες ενδυνάμωσης των εκπαιδευτικών.
  • Να έχουν μια ουσιαστική γνώση των θεμάτων ψυχοπαθολογίας και των εφαρμογών της Κλινικής Ψυχολογίας στο σχολείο.
  • Να έχουν μια καλή κατανόηση και γνώση ζητημάτων πολιτισμικής και ενταξιακής/ συμπεριληπτικής εκπαίδευσης και συμβουλευτικής.
  • Να έχουν μια σε βάθος κατανόηση ορισμένων σημαντικών θεμάτων, όπως ο αυτοπροσδιορισμός, η διαφορετικότητα, η ταυτότητα φύλου, η αναπηρία, η πολυπολιτισμικότητα, οι διαφορετικές μορφές οικογένειας κ.λπ.
  • Να έχουν, μέχρι ενός ορισμένου σημείου, κατανοήσει τη σημαντικότητα και τις δυνατότητες που δίνουν οι Νέες Τεχνολογίες στη Σχολική Ψυχολογία και τη Συμβουλευτική στο σχολείο.
  • Να έχουν κατακτήσει θεωρητικά και πρακτικά ορισμένες βασικές τεχνικές συμβουλευτικής για μαθητές σχολικής ηλικίας.

Διάρκεια - Τρόπος υλοποίησης

  • Εξ αποστάσεως σύγχρονη & ασύγχρονη τηλεκπαίδευση
  • 515 ώρες, 9 μήνες
  • 10 διδακτικές ενότητες
  • 45 ECTS
  • Αξιολόγηση με ερωτήσεις κατανόησης ή γραπτή εργασία

Διδακτικές Ενότητες

  • Εισαγωγή στη Σχολική Ψυχολογία
  • Διαφορετικότητα, Αυτοπροσδιορισμός & Πολυπολιτισμικότητα: Θέματα Συμβουλευτικής στο Σχολείο Ενταξιακή/Συμπεριληπτική Εκπαίδευση: Ψυχοπαιδαγωγικές Παρεμβάσεις
  • Συμβουλευτική Ψυχολογία: Βασικές Δεξιότητες Επικοινωνίας στο Σχολικό Περιβάλλον για τους Μαθητές με ή χωρίς Αναπηρία
  • Προβλήματα Προσαρμογής στο Σχολείο: Παρεμβάσεις
  • Ψυχολογικά Προβλήματα Μαθητών με ή χωρίς Αναπηρία & Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες – Ψυχοεκπαιδευτικά Προγράμματα Παρέμβασης
  • Ενσυνειδητότητα (Mindfulness) – Εφαρμογές στο Σχολείο Πρόληψη & Διαχείριση Κρίσεων στο Σχολικό Περιβάλλον Προσωπική Ανάπτυξη & Ενδυνάμωση Εκπαιδευτικών
  • Εφαρμογές Νέων Τεχνολογιών στην Σχολική Ψυχολογία & τη Συμβουλευτική

Πιστοποιητικό παρακολούθησης - Πλαίσιο Λειτουργίας Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ Πανεπιστημίου Θεσσαλίας 

Η επιτυχής ολοκλήρωση του εκπαιδευτικού προγράμματος οδηγεί στη λήψη Πιστοποιητικού Εξειδικευμένης Επιμόρφωσης απο το Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Το ΚΕΔΙΒΙΜ – ΠΘ διαθέτει πιστοποίηση ISO 9001:2015 και αξιολογείται από την «Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας» (ΜΟΔΙΠ) του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 12 του άρθρου 48 του Ν. 4485/2017, όπως αυτή ισχύει.

Η εξωτερική αξιολόγηση και η πιστοποίηση της ποιότητας των εκπαιδευτικών/ επιμορφωτικών προγραμμάτων του ΚΕΔΙΒΙΜ – ΠΘ πραγματοποιείται από την
«Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης» (ΕΘΑΑΕ), σύμφωνα με τις διατάξεις της υποπερίπτωσης ββ, της περίπτωσης β, της περίπτωσης δ, της παραγράφου 1 του άρθρου 2 του Ν. 4653/2020.

Μοριοδότηση

Το Πρόγραμμα είναι αναγνωρισμένο και μοριοδοτούμενο για αδιόριστους, αναπληρωτές και υπηρετούντες εκπαιδευτικούς, καθώς ικανοποιεί όλα τα προαπαιτούμενα της σχετικής νομοθεσίας.

Συγκεκριμένα, οι κάτοχοι βεβαίωσης παρακολούθησης του Προγράμματος μοριοδοτούνται ως εξής:

Διορισμό μόνιμων/αναπληρωτών με το σύστημα του ΑΣΕΠ, ως Εκπαιδευτικοί Γενικής Εκπαίδευσης με δύο (2) μονάδες (N. 4589/2019 άρθρο 57)
Διορισμό μόνιμων/αναπληρωτών με το σύστημα του ΑΣΕΠ, ως Εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής με δύο (2) μονάδες (N. 4589/2019 άρθρο 58, παρ. 1)
Διορισμό μόνιμων/αναπληρωτών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (π.χ, ΠΕ23 Ψυχολόγων, ΠΕ30 Κοινωνικών Λειτουργών κ.α.) με το σύστημα του ΑΣΕΠ μεδύο (2) μονάδες (N. 4589/2019 άρθρο 59)
Διορισμό μόνιμων/αναπληρωτών Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού με το σύστημα του ΑΣΕΠ με δύο (2) μονάδες (N. 4589/2019 άρθρο 60)
Προσλήψεις εκπαιδευτικών των κατηγοριών TE και ΔΕ της Γενικής Εκπαίδευσης και της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.) (10 μονάδες) (ΦΕΚ 1088/τ.Β/ 02-04-2019)
Υποψήφιοι για θέσεις στελεχών εκπαίδευσης: Οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί και ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό που αξιολογούνται για θέση στελεχών εκπαίδευσης, μοριοδοτούνται με 1 μονάδα (Ν.4823/2021, άρθρο 33)
Μοριοδότηση σε Εκπαιδευτές Ενηλίκων σε προκηρύξεις του ΙΝΕΔΙΒΙΜ (2 μονάδες) (π.χ. ΦΕΚ 3393/τ. Β/13-08-2020) Μοριοδότηση για την επιλογή Συμβούλων Ψυχολόγων σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (2 μονάδες) (ΦΕΚ 2491/2020)

Σε ποιους απευθύνεται το παρόν εκπαιδευτικό πρόγραμμα;

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Σχολική Ψυχολογία – Συμβουλευτική» απευθύνεται σε:

  • Ψυχολόγους,
  • Εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, Αποφοίτους ανθρωπιστικών επιστημών και επιστημών υγείας,
  • Eπιστήμονες που απασχολούνται ή πρόκειται να εργαστούν στο χώρο της εκπαίδευσης,
  • Γονείς, πτυχιούχους τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, που επιθυμούν να επιμορφωθούν πάνω σε θέματα της Σχολικής Ψυχολογίας και της Συμβουλευτικής.

Δίδακτρα - Εκπτωτική Πολιτική

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα προσφέρει την ακόλουθη εκπτωτική πολιτική:

  • Εγγραφή με εφάπαξ καταβολή διδάκτρων: 350€
  • Κοινωνικά Κριτήρια (ΑμΕΑ, Γονείς ΑμΕΑ, Μονογονεϊκές Οικογένειες, Φοιτητές*, Άνεργοι): 380€
  • σε 4 δόσεις
  • Ομαδική Εγγραφή άνω των 4 ατόμων απο την ίδια επιχείρηση/φορέα: 380€ σε 4 δόσεις/άτομο Ομαδική Εγγραφή άνω των 4 ατόμων απο την ίδια επιχείρηση/φορέα με εφάπαξ καταβολή: 320€
    /άτομο
  • Σε περίπτωση καταβολής των διδάκτρων σε δόσεις η προκαταβολή ορίζεται στα 100€ είτε χρησιμοποιηθεί έκπτωση είτε όχι.

Οι εκπτώσεις δεν συναθροίζονται. Ο κάθε επιμορφούμενος δύναται να επιλέξει μόνο μια κατηγορία έκπτωσης.

Επιστημονικά Υπεύθυνος

Επιστημονικά Υπεύθυνος και βασικός εκπαιδευτής του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι ο κ. Γιώργος Κλεφτάρας, Καθηγητής Κλινικής Ψυχολογίας - Ψυχοπαθολογίας του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Επιστημονική Ομάδα

Η ομάδα διδασκόντων του εκπαιδευτικού προγράμματος αποτελείται απο μέλη ΔΕΠ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Διδάκτορες καθώς και εξωτερικούς συνεργάτες με πολυετή εμπειρία στους τομείς της Ψυχολογίας και της Συμβουλευτικής

Επικοινωνήστε μαζί μας:

Γραμματεία Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. Πανεπιστημίου Θεσσαλίας learning.uth.gr | 24210-06366/90 | learning@uth.gr
Γραμματεία Προγράμματος 6987053722 | school-psychology@uth.gr