Στις 26 και 27 Απριλίου 2021, οι εταίροι του προγράμματος «IPAT» (Integrative Parents’ Autism Training) – Ολοκληρωμένη Κατάρτιση Αυτισμού Γονέων– συναντήθηκαν διαδικτυακά για μια διήμερη συνάντηση.
Ολοκληρωμένη Κατάρτιση Αυτισμού Γονέων
Η συνάντηση, η οποία φιλοξενήθηκε από το Πανεπιστήμιο Γκαζιαντέπ, είχε προγραμματιστεί να πραγματοποιηθεί στην Τουρκία. Δυστυχώς, λόγω των περιορισμών που προκλήθηκαν από την πανδημία Covid-19, οι εταίροι δεν ήταν σε θέση να ταξιδέψουν και η συνάντηση αντικαταστάθηκε με διαδικτυακή συνάντηση.
Οι εκπρόσωποι του Πανεπιστημίου Γκαζιαντέπ, στην Τουρκία καλωσόρισαν τους εταίρους με μια εικονική επίσκεψη στο Πανεπιστήμιο που έδειξε τη φοιτητική ζωή και την αξιόλογη εκπαίδευση που είναι σε θέση να προσφέρει το Πανεπιστήμιο.
Η πρώτη ημέρα της διαδικτυακής διακρατικής συνάντησης κάλυψε δύο σημαντικά ζητήματα όσον αφορά την υλοποίηση και την επικοινωνία του έργου IPAT:
Το πρώτο μέρος της συνάντησης συντονίστηκε από το Κέντρου Παιδιού και Εφήβου, συντονιστή του έργου και του πρώτου πνευματικού προϊόντος (ΙΟ1), επικεντρώθηκε στην ανασκόπηση των αποτελεσμάτων των ομάδων εστίασης σε κάθε χώρα και στην κοινή έκθεση. Η συνάντηση ξεκίνησε με την παρουσίαση των αποτελεσμάτων σε τοπικό και εθνικό επίπεδο.
Είναι πολύ ενδιαφέρον ότι, παρά τις πολιτισμικές και κοινωνικές διαφορές στις χώρες εταίρους, η κοινοπραξία του έργου της IPAT διαπίστωσε ότι επαναλαμβανόμενα και κοινά θέματα και ανάγκες προέκυψαν από τη φάση της έρευνας και ιδίως από τις ομάδες εστίασης. Τα ευρήματα από τη φάση της έρευνας θα αποτελέσουν τη βάση για την εκπόνηση της εκπαιδευτικής ενότητας της IPAT.
Οι ομοιότητες που επισημαίνουν οι εταίροι του έργου θα αντιμετωπιστούν με την κατάρτιση των γονέων των ατόμων με αυτισμό και θα είναι επωφελείς για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των συμμετεχόντων.
Στο τέλος της συνεδρίας, το Κέντρο Παιδιού και Εφήβου παρουσίασε τα αποτελέσματα της διεθνούς έκθεσης, ώστε να ξεκινήσει μια ανοιχτή συζήτηση σχετικά με την ολοκλήρωση του πρώτου πνευματικού προϊόντος "Έγγραφο Πόρων Αξιολόγησης Αναγκών – Βιβλιογραφική Ανασκόπηση και Ομάδες Εστίασης Γονέων".
Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού
Το δεύτερο μέρος της συνάντησης ήταν αφιερωμένο στην ανταλλαγή των εμπειριών για την Παγκόσμια Ημέρας Αυτισμού-WAD 2021, την παγκόσμια ημέρα η οποία γιορτάστηκε και φέτος στις 2 Απριλίου.
Κάθε οργάνωση-εταίρος παρουσίασε τις δραστηριότητες που διεξάγονται σε τοπικό και εθνικό επίπεδο. Όλοι οι οργανισμοί ήταν πολύ δραστήριοι στην ευαισθητοποίηση σχετικά με τον αυτισμό και πραγματοποιήθηκαν διάφορες πρωτοβουλίες, τόσο από τους εταίρους της IPAT όσο και από τοπικούς/ εθνικούς φορείς. Ενδιαφέρουσες πρωτοβουλίες και εκδηλώσεις, επίσης σε επίπεδο πολιτικής, προωθήθηκαν σε κάθε χώρα και ορισμένες δραστηριότητες θα πραγματοποιηθούν τις επόμενες εβδομάδες.
Η συνάντηση προσέφερε αφορμή για κοινούς προβληματισμούς και για να σχεδιαστεί μια στρατηγική για την υποστήριξη τέτοιων σχετικών και διεθνών ημερών μέσω του έργου IPAT.
Μαρτυρίες για τις εμπειρίες που προέρχονται από την Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού θα είναι διαθέσιμες στην ιστοσελίδα της IPAT.
Τη δεύτερη ημέρα της δεύτερης διεθνικής διαδικτυακής συνάντησης της IPAT, οι οργανισμοί εταίροι υπό την καθοδήγηση του Κέντρου Παιδιού και Εφήβου ξεκίνησαν πραγματικά να φτάνουν στην καρδιά του έργου της IPAT. Τα ευρήματα που προέκυψαν από την έρευνα μεταφράστηκαν στον σκελετό της ενότητας της IPAT: εντοπίστηκαν επτά βασικά θέματα συν ένα επιπλέον.
Βιωματική μάθηση γονέων
Συγκεκριμένα, οι εταίροι συμφώνησαν ότι θα εξεταστούν τα εξής:
1. Τι είναι ο αυτισμός
2.Θεραπευτική προσέγγιση
3. Νομικά και δεοντολογικά ζητήματα και δικαιώματα
4. Η βιωματική εμπειρία της οικογένειας
5. Η αλληλεπίδραση του γονέα με το παιδί
6. Κοινωνική ένταξη και αυτονομία
7. Σεξουαλικότητα και
8. Διαχείριση συμπεριφορών που προβληματίζουν.
Τα 7+1 θέματα θα θεωρηθούν ως κατάλληλα για την ηλικία, την ανάπτυξη και τη λειτουργικότητα. Η ενότητα θα αναπτυχθεί χρησιμοποιώντας μια κατανοητή γλώσσα. Επιπλέον, θα ενθαρρυνθεί η βιωματική μάθηση και η ενεργός αλληλεπίδραση μεταξύ των γονέων κατά τη διάρκεια της κατάρτισης.
Το δεύτερο μέρος της 2ης ημέρας της διαδικτυακής συνάντησης αφιερώθηκε στη επιτροπή διαχείρισης για την εσωτερική διαχείριση του έργου IPAT που καλύπτει τις διαδικασίες, το σχέδιο εκτίμησης και διαχείρισης κινδύνων, το σχέδιο επικοινωνίας και τέλος τον προγραμματισμό των δραστηριοτήτων για τους επόμενους μήνες.
Οι εταίροι είναι έτοιμοι να αναπτύξουν το περιεχόμενο της ενότητας IPAT στο πλαίσιο της προετοιμασίας για την παροχή της κατάρτισης για τους γονείς, η οποία θα ξεκινήσει στις αρχές του 2022.
Η δεύτερη διακρατική διαδικτυακή συνάντηση της IPAT ολοκληρώθηκε με το δεύτερο μέρος της εικονικής επίσκεψης που προσέφερε το Πανεπιστήμιο του Γκαζιαντέπ, η οποία μετέφερε τους εταίρους των έργων στην ατμόσφαιρα και τους πολιτιστικούς θησαυρούς της πόλης του Γκαζιαντέπ.