Ακρόαση άρθρου......

Γενικά, αυτό που θα πρέπει να καλλιεργούμε στα παιδιά αυτής της ηλικίας είναι η προοπτική για μάθηση και για γενίκευση της πληροφορίας.

Το παιχνίδι και οι κοινωνικές σχέσεις

Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να μπορούν να δημιουργήσουν φιλίες, να μπορούν να παίξουν ομαδικά και να περιμένουν τη σειρά τους. Επίσης θα πρέπει να μαθαίνουν να αντιμετωπίζουν τσακωμούς αλλά και αποτυχίες, να ξέρουν να χάνουν και να προσπαθούν να συμφιλιώνονται με τις δυσκολίες τους.

Το μοίρασμα και η έννοια της ομάδας κυριαρχούν από την αρχή στο σχολείο και γι’ αυτό θα πρέπει να στεκόμαστε σε παιδιά που βλέπουμε πως αργούν πολύ να συμφιλιωθούν με αυτά. Πρέπει να αφήνουμε τα παιδιά να κάνουν λάθη, να τους δίνουμε χρόνο και να χτίζουμε σχέσεις εμπιστοσύνης στις οποίες το παιδί δεν θα φοβάται το λάθος και δεν θα διστάζει να ρωτήσει για να μάθει.

Ακουστική ικανότητα

Να ακολουθούν 1-2 απλές προφορικές οδηγίες στη σειρά.

Να ακούν και να κατανοούν κατάλληλες για την ηλικία τους ιστορίες ή ανάγνωση οι οποίες  θα γίνονται με δυνατή φωνή.

Να μπορούν να κάνουν μια απλή συζήτηση.

Δεξιότητες λόγου

Να απαντούν σε απλές ερωτήσεις που επιδέχονται 'ναι-όχι'.

Να παράγουν λόγο που να είναι κατανοητός από τους περισσότερους ανθρώπους του περιβάλλοντος.

Να απαντούν σε ανοιχτές ερωτήσεις (π.χ. πες μου τι έκανες στο σπίτι της γιαγιάς;)

Η ομάδα του εξειδικευμένου βιβλιοπωλείου ψυχολογίας προτείνει:
Θλιμμένοι νάρκισσοι
Πώς αναγνωρίζουμε στον εαυτό μας και στους άλλους ναρκισσιστικές συμπεριφορές; Ποια τα χαρακτηριστικά των ατόμων και ποια αυτά εκείνων που γίνονται "υπήκοοί" τους; Υπάρχουν τρόποι αντίδρασης και ποιοι είναι;

Να επαναλαμβάνουν μια ιστορία, μέρη κάποιας ιστορίας ή ένα συμβάν.

Να χρησιμοποιούν πολλούς τύπους προτάσεων για να εκφράσουν τις ανάγκες και τις σκέψεις τους και να δίνουν ή να ζητούν πληροφορίες.

Να ενδιαφέρονται και να ξεκινούν μια συζήτηση.

Αναγνωστική ικανότητα

Να κατανοούν ότι η ανάγνωση ενός βιβλίου στην ελληνική γλώσσα γίνεται από εμπρός προς τα πίσω, από πάνω προς τα κάτω και από τα αριστερά στα δεξιά.

Να κατανοούν ότι οι προφορικές λέξεις αποτελούνται από ήχους.

Στις Σκιές του έρωτα: τα μάτια που με κοίταξαν
Μια υπαρξιακή προσέγγιση για τις σχέσεις, τον έρωτα, την αγάπη, τον σεξουαλικό πόθο.
Συγγραφέας: Πέτρος Θεοδώρου, Εκδόσεις: PSYCHOLOGY.GR

Να αναγνωρίζουν τις λέξεις που ομοιοκαταληκτούν.

Να συγκρίνουν και να ταιριάζουν λέξεις που βασίζονται στους ήχους τους.

Να κατανοούν ότι τα γράμματα αντιπροσωπεύουν ήχους και να ταιριάζουν πολλούς ήχους στα γράμματα.

Να αναγνωρίζουν τα κεφαλαία από τα πεζά γράμματα.

Να αναγνωρίζουν ορισμένες λέξεις εξ όψεως.

Να διαβάζουν από μνήμης κάποια βιβλία με φωτογραφίες.

Να κάνουν πως διαβάζουν κοιτάζοντας τις φωτογραφίες και μιλώντας για την ιστορία.

Ικανότητα γραφής

Να γράφουν το όνομα και το επώνυμό τους.

Να σχεδιάζουν μια ζωγραφιά που να διηγείται μια ιστορία, να βάλουν ένα τίτλο και να διηγηθούν σχετικά με την ιστορία.

Να γράφουν σχετικά ευανάγνωστα κεφαλαία και πεζά γράμματα του αλφάβητου.

Συγγραφή - Επιμέλεια Άρθρου

Αγγελίδου Ασημίνα - Ψυχολόγος

Αγγελίδου Ασημίνα: έχει επιβεβαιωθεί από το Psychology

Οι πληροφορίες που αναφέρονται στον επαγγελματικό κατάλογο ειδικών παρέχονται από τους ίδιους τους ειδικούς, κατά την εγγραφή τους στο σύστημα. Όταν βλέπετε την ένδειξη «έχει επιβεβαιωθεί από το Psychology”, σημαίνει ότι το Psychology έχει ελέγξει, με email, τηλεφωνικά ή/και με λήψη των σχετικών εγγράφων, τα ακόλουθα στοιχεία:

  • Ότι ο ειδικός είναι υπαρκτό πρόσωπο.
  • Ότι τα πτυχία οι τίτλοι και οι εξειδικεύσεις που αναφέρει είναι αληθινά.
  • Ότι οι πληροφορίες που αναφέρει ισχύουν.

Ψυχολόγος, Εξειδικευμένη σε πρόγραμμα ψυχοθεραπείας - Γνωστική-Συμπεριφορική Θεραπεία, μεταπτυχιακά στη Ψυχολογία Υγείας και Ψυχολογία Παιδιών και Εφήβων.