Ζητήματα παιδαγωγικής και σχολικής ψυχολογίας
Ζητήματα παιδαγωγικής και σχολικής ψυχολογίας
- Εκδότης: Εκδόσεις Ι. Σιδέρης
- ISBN: 960-08-0512-1
- Διαθεσιμότητα: Διαθέσιμο|Παράδοση σε 1-3 ημέρες
- 42,60€
- 36,21€
- Χωρίς ΦΠΑ: 34,16€
Ο σύγχρονος πολιτισμός έχει συνδέσει τη διαδικασία της μάθησης και της ψυχοκοινωνικής προσαρμογής με συστήματα, όπως η εκπαίδευση και η οικογένεια, και με ατομικούς παράγοντες, όπως η νοημοσύνη ή η αναπηρία. Παράλληλα, οι ερευνητές πολλές φορές καλούνται να δώσουν απαντήσεις σε ερωτήματα, που εγείρει η καθημερινή πρακτική και που αποτελούν αντικείμενο μελέτης κι έρευνας διαφορετικών επιστημονικών προσεγγίσεων. Αυτό που επισημαίνεται σε όλες τις απόψεις είναι το πολυσύνθετο του χαρακτήρα των μεταβλητών και των παραγόντων, που αλληλεπιδρούν και έχουν σχέση με το παιδί, το κοινωνικό του περιβάλλον (μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς) και με τον θεσμό, που στοχεύει στην παροχή συστηματοποιημένης μάθησης (σχολείο).
Σκοπός του συγκεκριμένου βιβλίου δεν είναι η ανάλυση όλων των παραπάνω, αλλά η προσέγγιση βασικών θεματικών της παιδαγωγικής και σχολικής ψυχολογίας, καθώς και η παρουσίαση διαδικασιών αντιμετώπισης των δυσκολιών στη μάθηση και στην ψυχοκοινωνική προσαρμογή. Έτσι, ο συγγραφέας επιχειρεί την ανάλυση θεωριών που σχετίζονται με τη νοημοσύνη και τη μάθηση, θεμάτων που αφορούν στο σχολείο, στην οικογένεια, στην αναπηρία, καθώς και των βασικών σταδίων σχεδιασμού και εφαρμογής προγραμμάτων παρέμβασης στον μαθησιακό και ψυχοκοινωνικό τομέα.
Περιλαμβάνονται τα κεφάλαια:
- Νοημοσύνη
- Μάθηση
- Εκπαίδευση
- Σχολική επίδοση
- Οικογένεια
- Ψυχοκοινωνική προσαρμογή
- Άτομα με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
- Σχεδιασμός και εφαρμογή προγραμμάτων παρέμβασης στον μαθησιακό και ψυχοκοινωνικό τομέα
που συνοδεύονται από:
- Παράρτημα
- Βιβλιογραφία
Σκοπός του συγκεκριμένου βιβλίου δεν είναι η ανάλυση όλων των παραπάνω, αλλά η προσέγγιση βασικών θεματικών της παιδαγωγικής και σχολικής ψυχολογίας, καθώς και η παρουσίαση διαδικασιών αντιμετώπισης των δυσκολιών στη μάθηση και στην ψυχοκοινωνική προσαρμογή. Έτσι, ο συγγραφέας επιχειρεί την ανάλυση θεωριών που σχετίζονται με τη νοημοσύνη και τη μάθηση, θεμάτων που αφορούν στο σχολείο, στην οικογένεια, στην αναπηρία, καθώς και των βασικών σταδίων σχεδιασμού και εφαρμογής προγραμμάτων παρέμβασης στον μαθησιακό και ψυχοκοινωνικό τομέα.
Περιλαμβάνονται τα κεφάλαια:
- Νοημοσύνη
- Μάθηση
- Εκπαίδευση
- Σχολική επίδοση
- Οικογένεια
- Ψυχοκοινωνική προσαρμογή
- Άτομα με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
- Σχεδιασμός και εφαρμογή προγραμμάτων παρέμβασης στον μαθησιακό και ψυχοκοινωνικό τομέα
που συνοδεύονται από:
- Παράρτημα
- Βιβλιογραφία